بر کسی پوشیده نیست که پیاز تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی دارد؛ ناتالیا نفدووا، متخصص تغذیه در روسیه اما می‌گوید افرادی که سندرم روده تحریک پذیر و ورم معده دارند باید از مصرف پیاز خودداری کنند.

اگر جزء افراد زیر هستید هرگز پیاز نخورید!

به گزارش سلام‌نو، ناتالیا نفدووا عضو انجمن متخصصان تغذیه کانادا و روسیه، در مصاحبه‌ای گفت که چه کسی از خوردن پیاز منفعت می‌برند و چه کسی باید با احتیاط این خوراکی را بخورند.

پیاز حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی، فیبر و بسیاری از مواد مغذی گیاهی است. پیاز به دلیل ترکیب شیمیایی منحصر به فرد خود، فرآیندهای التهابی را در بدن سرکوب کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این متخصص تغذیه افزود: علاوه بر این، برای افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی هستند با دقت باید مصرف پیاز توصیه شود. در کسانی که ناراحتی معده دارند و یا به سندورم روده تحریک‌پذیر مبتلا هستند از خوردن زیاد پیاز امتناع کنند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این که در پیاز ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود دارد، به عنوان مثال ویتامین C، ویتامین B، فیبر نیز وجود دارد، بسیاری از مواد گیاهی از جمله فلاونوئیدها، که به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند نیز در پیاز وجود دارد. این مواد باعث کاهش و سرکوب فرآیندهای التهابی در بدن می‌شوند.

این مواد می‌توانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، انکولوژی باشند. نفدووا گفت همچنین پیاز تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی دارد. او گفت که طعم غنی پیاز همچنین به کاهش مصرف نمک در غداها کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید