از وعده تولید سه میلیونی خودرو گرفته تا تصمیم جدید برای واردات خودرو هم نتوانسته قیمت خودرو را بشکند.

قیمت روز انواع خودرو در بازار / آیا وقت خرید خودرو است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، احتمال آزادسازی واردات مشروط خودرو، وعده تولید سه میلیون دستگاه خودرو، صفر شدن معوق خودروسازان در تحویل خودروهای پیش‌فروش، آغاز دوباره پیش‌فروش خودرو و فروش اقساطی برخی خودروها همه از مهمترین اتفاقات چند روز اخیر بازار خودرو بود اما نکته قابل تامل این است که قیمت خودرو با هیچ کدام از این اتفاقات ارزان نشده است.

قیمت خودرو در بازار روز شنبه ۲۰ شهریور با افزایش قیمت همراه بود و پراید ۱۱۱ و پژو پارس اتوماتیک و ۲۰۷ دنده‌ای افزایش قیمت را ثبت کردند.

alt

پس از آغاز به کار دولت جدید بود که وزیر صمت وعده افزایش تولید داده و علاوه بر این، مجلس هم به دنبال آزادسازی مشروط واردات است. اما به نظر می‌رسد فعلا این اخبار نتوانسته بر روند تقاضا در بازار خودرو تاثیر قابل توجهی بگذارد. یک علت آن ممکن است به باور نداشتن وعده جدید تولید باشد. تا پیش از این وعده تولید یک میلیون خودرو هم چندان روی واقعیت به خود ندیده اما به نظر می‌رسد در دولت جدید وزیر صمت با چنین وعده‌ای به دنبال حمایت جدید از خودروسازان است.

از سوی دیگر روند زیان‌دهی خودروسازان و وجود خودروهای ناقص در پارکینگ هم به نظر نمی‌رسد تغییر قابل توجهی کرده باشد و همین مساله نتوانسته بازار را متاثر کند. به همین دلیل هنوز آن کاهش قیمت قابل انتظار رخ نداده است. شاید تنها در صورت رشد قابل توجه تولید خودرو باشد که بتوان امید به کاهش قیمت خودرو داشت. با این حال فعلا روند تولید، واردات و عرضه جدید خودرو به بازار به گونه‌ای نیست که از نگاه فعالان بازار فرصت طلایی خرید خودرو محسوب شود. کاهش قیمت خودرو به نظر نمی‌رسد مقاومت قابل توجهی دارد که احتمالا تنها با افزایش قابل توجه عرضه به بازار می‌توان آن را واقعیت بازار توصیف کرد.

این درحالیست که امروز فروش فوق‌العاده خودروساز بزرگ دولتی هم شروع شده اما به نظر نمی‌رسد حجم آن، آنقدر باشد که قیمت خودرو در بازار را متاثر کند. آیا در روزهای آینده عرضه خودرو به شدت قابل توجه افزایش خواهد یافت؟ شاید تنها با رخ دادن چنین اتفاقی باشد که فعالان بازار خودرو شاهد کاهش قیمت محسوس خودرو باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید