بهترین سن استفاده کودکان از شیر گاو از حدود ۷ ماهگی به بعد است. این به این معناست که در ماههای اول زندگی استفاده کردن از شیر گاو برای کودکان خطرناک است.

کودک از چه سنی مجاز به استفاده از شیر گاو می‌شود؟

سال‌های اول زندگی کودک یکی از مهمترین دوران در زندگی آنان است. برای همین است که شیر مادر از اهمیت بسیار بالایی برای رشد و تکامل کودکان برخوردار است. از این رو استفاده کردن از شیر مادر بسیار حائز اهمیت می‌باشد. سال های اول زندگی درست زمانی از زندگی کودک است که استخوان ها رشد و تکامل پیدا می‌کنند. برای همین وجود مقادیر کلسیم موجود در شیر به رشد بهتره استخوان‌ها و همچنین دندان‌ها کمک می‌کنند. با وجود این‌ها گاهی کودکان از نعمت خوردن شیر مادر محروم می‌شوند. سوال اساسی اینجاست که آیا می‌توان با استفاده از شیر گاو مقدار مواد مغذی مورد نیاز کودکان را به بدن آنان رساند و یا آیا اینکه می‌توان شیر گاو را جایگزین شیر مادر کرد؟ کودکان از چه سنی مجاز به خوردن شیر گاو هستند؟ در این مقاله قصد داریم به سوالات ذکر شده پاسخ دهیم با ما همراه باشید.


بهترین سن استفاده کودکان از شیر گاوه چه موقع است؟
بهترین سن استفاده کودکان از شیر گاو از حدود ۷ ماهگی به بعد است. این به این معناست که در ماههای اول زندگی استفاده کردن از شیر گاو برای کودکان خطرناک است. بعد از هفت ماهگی می‌توان از شیر گاو برای کودکان استفاده کرد و حتی می‌توان آن را به عنوان یک کمک غذایی فوق العاده به کودکان خوراند. راه های بسیار زیادی برای استفاده کردن از شیر گاو به عنوان یک کمک غذایی برای کودکان وجود دارند. برای مثال می توان با استفاده از شیر گاو یک فرنی فوق العاده خوشمزه برای کودکان درست کرد. اگر کودک دلبندتان از خوردن شیرگاو اجتناب می‌کند می‌توانید با افزودن ادویه و پوره سبزیجات شیر را مزه دار کرده و سپس به کودک بدهید.


چرا نمی توانیم به کودکان تازه متولد شده شیرگاوبدهیم؟
پاسخ این است که بدون مشورت با پزشک نمی‌توان به کودکان تازه متولد شده شیر گاو خوراند زیرا:

شیر گاو دارای مقادیر بسیار زیادی از سدیم است که بدن کودکان قادر به استفاده کردن از این مقدار سدیم نیست. کلیه کودکان ضعیف‌تر از آن است که بتواند سدیم موجود در شیر گاو را هضم کند.

سیستم گوارشی نوزادان تازه متولد شده هنوز تکامل پیدا نکرده تا بتواند پروتئین های موجود در شیر گاو را هضم کند.

استفاده کردن از شیر گاو تا قبل از هفت ماهگی سیستم گوارشی کودکان را تحریک می‌کند و می‌تواند عامل بروز حساسیت در سیستم گوارشی و آنان شود.

دادن شیر گاو به نوزادان تازه متولد شده می‌تواند با این کمبود آهن و جذب آهن در بدن کودکان تداخل ایجاد کند.

چطور شیر گاو را برای کودکان ۴ تا ۵ ساله طعم دار کنیم ؟
راهکارهای زیادی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن شیر گاو را طعم دار کرد. لازم به ذکر است که این دستورالعمل ها برای نوزادان نمی‌باشند و قابل استفاده برای کودکان ۴ سال به بالا هستند.

شیر توت فرنگی: با میکس کردن شیر و توت فرنگی می‌توانید نوشیدنی خوشمزه را تهیه کنید.

 شیر موز:  شیرموز یکی از نوشیدنی های مورد علاقه کودکان و همچنین بزرگسالان است.

 شیر طالبی با مخلوط کردن طالبی و و شیر و اضافه کردن طالبی و همچنین بستنی می‌توان نوشیدنی لذیذ را تهیه کرد.

شیر خرما:  با مخلوط کردن شیره خرما و شیر و همچنین اضافه کردن کنجد، پودر پسته، عسل و خامه می‌توان نوشیدنی مقوی و لذیذ را برای کودکان تهیه کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید