محمد فاموریان، مدرس بازارهای مالی و مدیرعامل هلدینگ، عقیده دارد که با آموزش دیدن در زمینه‌ بورس، تزریق سرمایه‌ی کم به بازار، نگاه بلند مدت و صبوری و در نهایت بررسی و تحلیل مسائل، می‌توان بدون نیاز به دیگران در انجام معاملات موفق بود.

چه طور گول مدرسان و سیگنال فروشان ناشی بورس را نخوریم؟

سلام نو _ سرویس اقتصادی: امروزه، یکی از فعالیت‌های مفید و پرسود اقتصادی، ورود به بازار سهام و فعالیت در آن است. اما این حوزه نیز مانند هر زمینه دیگری یک موضوع تخصصی محسوب می‌شود و هر فردی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه بورس و بازارهای مالی است، باید آموزش‌های لازم را برای یک فعالیت اقتصادی مطمئن، دیده باشد اما جدا از آموزش، چه نکاتِ دیگری برای ورود به این بازار قابل توجه است؟

محمد فاموریان مدرس بازارهای مالی و مدیرعامل هلدینگ، در گفت‌وگو با سلامِ نو در رابطه با چگونگی تشخیص صحیحِ مدرس بورس برای یادگیریِ معاملات مالی، گفت: نکته‌ی اول برای اعتماد به مدرسان بازارهای مالی در سایت‌ها یا فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام، این است که مردم باید فردی را انتخاب کنند که خود را در معرض دید قرار می‌دهد. نکته‌ی دومی که باید به آن توجه شود در رابطه با بعضی از پیج‌های اینستاگرام است که فردی نبوده و حقوقی هستند، این پیج ها فقط می‌توانند نمایندگان خود را مشخص کنند و در این مورد باید به دارا بودن مجوز از سازمان بورس توجه شود، در غیر این صورت سازمان بورس برای مشاوره به این افراد مجوز نداده است.

فاموریان با اشاره به این‌که مشاوره گرفتن از دیگران و کانال‌های خصوصی برای خرید سهم یا ارز موجب ضرر می‌شود، ادامه داد: با افراد، پیج‌ها و کانال‌های به اصطلاح وی آی پی که سیگنال می‌دهند، تصویری از خود ندارند و تاریخچه‌ی ترید یا معاملات خود را نشان نمی‌دهند، طبقِ تذکرِ پلیس فتا به هیچ عنوان نباید همکاری کرد. زمانی که مدرس در فضای مجازی از خود تصویری نشان دهد و تاریخچه‌ی معاملات خود را به اشتراک بگذارد، می‌توان به او اعتماد کرد و آموزش دید، در نهایت  شخص می‌تواند معاملات را بدون نیاز به حضور کسی و با توجه به آموزش‌هایش انجام دهد.

وی افزود: در پیج‌های آموزشِ بورس با فالوورهای زیاد می‌توان با بررسی ۱۰ پستِ آخر، دریافت که آیا تحلیل‌ها و بررسی‌های فرد به واقعیت پیوسته یا خیر، زمانی که ۹۰ درصدِ معاملات و تحلیل‌های فرد صحیح باشد می‌توان به او اعتماد کرد و متوجه شد که تاریخچه معاملات وی سوددهی داشته است، این نکته که هرچقد تجربه در یک بازار مالی بیشتر باشد انجام معامله‌ی مالی راحت‌تر است را هم  باید در نظر گرفت.

این مدرس بازارهای مالی با بیان این‌که مناسب بودن بازار مالی برای یک فرد به شخصیت و میزان ریسک پذیری وی بستگی دارد، اضافه کرد: کسانی که ریسک پذیری بالایی دارند و می‌توانند ضرر و زیان را تحمل کنند در بازار مالی موفق‌تر هستند، پیشنهاد من به افراد این است که برای ورود به بازار مالی چه با ریسک‌پذیری بالا و چه پایین حتما آموزش ببینند. آموزش دیدن باعث می‌شود فرد خود را بهتر بشناسد. این که افراد، شخصیت خود را نگاه کنند و خودشان را با دیروزشان مقایسه کنند، باعث پیشرفت می‌شود.

محمد فاموریان با اشاره به این‌که به افرادی که می‌خواهند وارد بازار ارز و بورس شوند پنج توصیه و نصیحت دارد، گفت:  اولین و مهم ترین مسئله  این است که حتما آموزش صحیح و درست و اصولی ببینند و بعد وارد بازار شوند چرا که ورودِ بدون آموزش به بازار باعث ضرر می‌شود. دومین مورد این است که به هیچکس در بازار مالی اعتماد نکنند، بارها دیده‌ام که افراد نام کاربری و رمز خود را در اختیار دیگران قرار دادند و در یک روز با کلاهبرداری پول‌هایشان را از دست داده‌اند.

وی افزود: سومین نکته این است که وقتی معامله یا ترید در بازار انجام می‌دهند به هیچ عنوان نباید برای کسب سود عجله کنند. هرچه عجول‌تر باشند و طمع بیشتری داشته باشند قطعا ضرر خواهند دید. چهارمین مورد سرمایه گذاری به صورت بلند مدت است. اگر رمز ارزی را خریداری می‌کنند و هدفشان کسب سود است، قطعا بهتر است دیدشان بلند مدت باشد.

این مدرس بازارهای مالی در پایان با بیان این‌که باید مبلغ  سرمایه‌گذاریِ اولیه باید کم باشد، گفت: مورد پنجم این است که افراد حتما و حتما با سرمایه و پول کم وارد بازار شوند. بازارهای مالی موقعیتی برای کسب درآمد دوم هستند به عنوان مثال وقتی درآمد اول فرد ۵ میلیون تومان باشد در ابتدا ۱۰ میلیون تومان در بازار قرار دهد و اگر این ۱۰ میلیون در چند ماه به ۱۵ میلیون تبدیل شد آن موقع می‌تواند پول بیشتری در بازار تزریق کند. در کل باید با پول کمی کار کنید که سود و ضرر آن تغییر زیادی در زندگی شما ایجاد نکند.

کد خبرنگار: ۲۲
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • کامران IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    3 1
    با چه کسی مصاحبه کردید .یکی باید به خودش یاد بده .شکایتم داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید