دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا همزمان با بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ گفت: بایدن در عملیات خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان یک "احمق" جلوه کرد.

ترامپ: بایدن در خروج از افغانستان یک احمق جلوه کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حالی مورد انتقادهای تند ترامپ قرار گرفت که روز شنبه در مراسم بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در محل فرو ریختن برج های دو قلوی تجارت جهانی در منهتن جنوبی در نیویورک حضور یافت.
بایدن را در این مراسم همسرش جیل بایدن و باراک اوباما و بیل کلینتون رئیسان جمهوری سابق آمریکا و همسرانشان همراهی می کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا روز شنبه به وقت محلی همزمان با برگزاری مراسم بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا در هیچ مراسمی شرکت نکرد.
ترامپ پیامی ویدئویی،  بایدن را به دلیل نحوه برنامه ریزی و مدیریتش بر سر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بی کفایت خواند و بار دیگر سیاست شتابزده او را در خروج از افغانستان به باد انتقاد گرفت.
وی تاکید کرد که  بسیار غم انگیز است جنگ ما علیه کسانی که به کشورمان آسیب زدند، هفته گذشته به این شکل پایان یافت.
رئیس جمهوری سابق آمریکا تصریح کرد که با این کار رهبر کشور ما خود را فردی احمق معرفی کرد.
وی با بیان اینکه به راحتی نخواهیم توانست از مخمصه ای که بی کفایتی بایدن به وجود آورد، رهایی پیدا کنیم، از کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی که در انفجار نزدیک فرودگاه کابل ابراز تاسف و انتقاد کرد.
رئیس جمهوری تندرو سابق آمریکا اضافه کرد که طالبان به راحتی و بدون حتی شلیک یک گلوله توانست به سلاح ها و تجهیزات نظامی آمریکا در افغانستان دست پیدا کند.
ترامپ بار دیگر مدعی شد که اگر او رئیس جمهوری آمریکا بود، چنین اتفاقی روی نمی داد.
وی درباره توافق دولتش با طالبان نیز گفت که من به آن پایبند نبودم زیرا می خواستم تا اول ماه می خارج شویم و وقتی آنها شرایط را نقض کردند، بمباران کردیم.
ترامپ با ادعای اینکه روند خروج و صلح در دوره او با طالبان به خوبی پیش می رفت، افزود که طالبان بدلیل ترس از بمباران نزدیک ما نمی آمد.
رئیس جمهوری سابق آمریکا درباره نحوه خروج دولت بایدن از افغانستان اظهار داشت که آنها نباید اول ارتش را بیرون می بردند بلکه ارتش باید پس از خروج همه بیرون می رفت.
کامالا هریس معاون بایدن و جورج دبلیو بوش چهل و سومین رئیس‌جمهوری آمریکا که در زمان او حملات ۱۱ سپتامبر رخ داد، به همراه همسرش  در مراسم گرامیداشت خاطره قربانیان ۱۱ سپتامبر در شنکسویل پنسیلوانیا حضور یافتند.
بوش نیز در سخنانی از مردم آمریکا خواست از وحدت استقبال کرده و سیاست ترس را کنار بگذارند.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته به مناسبت بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در پیامی ویدئویی بدون اشاره به ناکامی های واشنگتن در ادعای مبارزه با تروریسم گفت که "وحدت ملی" بزرگترین درس حملات ۱۱ سپتامبر است.
بایدن بدون اشاره به ناکامی های آمریکا در مبارزه با تروریسم و دو دهه اشغال افغانستان در پی حملات ۱۱ سپتامبر افزود: وحدت به این معنی نیست که همه ما باید یک چیز را باور کنیم بلکه باید به عنوان یک ملت به یکدیگر احترام بگذاریم و به هم ایمان داشته باشیم.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد ما مورد بسیار نادری را پس از ۱۱ سپتامبر دیدیدم، حس واقعی وحدت ملی.
آمریکا پس از دو دهه اشغال افغانستان به بهانه حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در ۳۱ اوت ۲۰۲۱ (۹ شهریور جاری) بطور رسمی از این کشور بصورت شتابزده خارج شد تا به طولانی ترین جنگ خود پایان دهد.
 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید