فعالیت‌های بدنی متفاوتی وجود دارد مثل شنا، دویدن، آهسته دویدن، پیاده‌روی و رقص و... . ثابت شده است که فعالیت‌های بدنی برای جسم و روح انسان فواید زیادی دارد.

فواید فوق العاده ورزش‌کردن به‌صورت مرتب و منظم

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، ورزش باعث تأثیر مثبت بر خلق‌وخوی شما و کاهش احساس افسردگی، اضطراب و استرس می‌شود. در قسمت‌هایی از مغز تأثیر می‌گذارد و هورمون‌های سروتونین و نوراپی را تشکیل می‌دهد که باعث کاهش افسردگی می‌شود. 

علاوه بر این، ورزش به تولید اندورفین در بدن کمک می‌کند که باعث احساسات مثبت و کاهش درد می‌شود.

جالب اینجاست که مهم نیست شما چه‌قدر در طول روز ورزش می‌کنید یک مطالعه بر روی ۲۴ زن که افسرده بودند نشان داد که ورزش با هر شدت یا میزان به طور قابل‌توجهی احساس افسردگی را کاهش می‌دهند.

به کاهش وزن شما کمک می‌کند:

برای درک تأثیر ورزش بر کاهش وزن، باید رابطه بین ورزش و سوزاندن انرژی را بدانیم. بدن شما انرژی را به سه روش می‌سوزاند:

• هضم غذا

• ورزش‌کردن

• عملکردهای بدن مثل ضربان قلب و تنفس

فعالیت بدنی

ثابت شده است که ورزش منظم میزان متابولیسم را افزایش می‌دهد که باعث سوزاندن کالری می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند. مطالعات نشان داده است که ترکیب ورزش‌های هوازی با تمرین‌های مقاومتی کالری بیشتری می‌سوزاند.

برای عضلات و استحکام استخوان‌ها مفید است:

ورزش در ساخت و حفظ قدرت عضلات و استخوان‌ها نقش اساسی دارد. ورزش به ترشح هورمون‌هایی کمک می‌کند که توانایی عضلات را در جذب اسیدهای آمینه تقویت می‌کنند. 

این هورمون‌ها کمک می‌کند که استخوان‌ها رشد کنند و دیرتر از بین بروند. همچنین، ورزش علاوه بر کمک به جلوگیری از پوکی‌استخوان در سنین بالاتر، به ایجاد تراکم استخوان کمک می‌کند.

باعث افزایش انرژی می‌شود:

یک مطالعه نشان داده است که شش هفته ورزش منظم احساس خستگی را برای ۳۶ نفر که خستگی مداوم را گزارش کرده بودند کاهش داده است. علاوه بر این، ورزش می‌تواند به میزان قابل‌توجهی سطح انرژی را برای افراد مبتلا به سندروم خستگی مزمن و دیگر بیماری‌ها افزایش

دهد.

ورزش+ سالمندان

خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد:

ورزش منظم باعث بهبود حساسیت به انسولین، سلامت قلب و ترکیب بدن می‌شود. همچنین می‌تواند فشارخون و سطح کلسترول را کاهش دهد. در مقابل، عدم ورزش منظم باعث جمع‌شدن چربی در شکم می‌شود که خطر ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

می‌تواند به‌سلامت پوست شما کمک کند:

ورزش باعث گردش جریان خون می‌شود و باعث جلوگیری از پیری زودرس می‌شود.

باعث کاهش درد می‌شود:

در حقیقت، یک بررسی از چندین مطالعه نشان داد که ورزش می‌تواند به کسانی که درد مزمن دارند کمک کند تا درد خود را کاهش دهند و باعث افزایش کیفیت زندگی آن‌ها شود.

ورزش سلامت پوست

باعث افزایش میل جنسی می‌شود:

ثابت شده است که ورزش باعث افزایش میل جنسی می‌شود. انجام یک ورزش منظم می‌تواند قلب را تقویت کند، گردش خون را بهبود ببخشد و انعطاف‌پذیری را افزایش دهد همه این موارد باعث افزایش میل جنسی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید