یکی از بهترین روغن ها برای موی سر چربی پوست سر هر شخص برای موهایش است. شاید از این گفته تعجب کنید اما شما اگر پوست سرتان خودش کمی چرب است هنگام شانه زدن موهایتان از آن استفاده کنید.

جلوگیری از ریزش مو و جوش زدن کف سر با این روغن‌های طبیعی

روغن زدن موهای شما به قرن‌ها پیش برمی گردد. موها برای حفظ رنگ، درخشندگی، براق بودن و محافظت در برابر آفتاب به مقداری روغن طبیعی نیاز دارند.

وقتی موهای خود را چرب می‌کنید به بهبود گردش خون در پوست‌سر و تحریک فولیکول مو کمک می‌کند. رینکی کاپور، مشاور پوست، متخصص پوست و مو و جراح پوست کلینیک‌های زیبایی، معتقد است در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی با چربی و رشد موها وجود ندارد، روغن‌زدن مناسب می‌تواند موهای شما را محافظت کرده و از خشک‌شدن آن‌ها جلوگیری کند.

روغن‌زدن موها کمک می‌کند: با جلوگیری از خشک شدن موها و کمک به قویتر شدن تارهای مو.

روغن‌زدن باید به شیوه‌ای مناسب انجام شود تا در واقع برای موهای شما مفید باشد. اطمینان حاصل کنید که روغن را خیلی سریع نزنید و بیش از یک ساعت آن را بر روی مو باقی نگذارید. اگر روغن را برای مدت طولانی رها کنید، می‌تواند منافذ پوست سر را مسدود کرده و اکسیژن رسیده به مو را که منجر به آسیب مو می‌شود قطع کند و در نهایت موها ریزش پیدا کنند.

همچنین روغن‌زدن برای افرادی که از شوره سر رنج می برند یا پوست سرشان به طور طبیعی چرب است مناسب نیست. باقی ماندن طولانی مدت روغن باعث جذب گرد و غبار و ذرات موجود در هوا به پوست سر می‌شود. روغن‌های مختلف مو دارای مزایای متفاوتی هستند و شما می‌توانید با توجه به نگرانی موهای خود یکی را انتخاب کنید، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

چربی پوست سر را فراموش نکنید
یکی از بهترین روغن ها برای موی سر چربی پوست سر هر شخص برای موهایش است. شاید از این گفته تعجب کنید اما شما اگر پوست سرتان خودش کمی چرب است هنگام شانه زدن موهایتان از آن استفاده کنید. پس سعی کنید دندانه‌های شانه یا برس را خوب بر کف سر خود بکشید و بعد چربی کشیده شده روی شانه را تا انتهای موهایتان بکشید به این ترتیب موهایتان با روغن طبیعی پوست سر شما براق، سالم و درخشنده خواهند شد.

روغن‌های مناسب
هرشخص با توجه به نوع پوست و یا موهایش میتواند از روغن‌های مناسب خود استفاده کند. ما در اینجا چند روغن مناسب مو را نام میبریم که شما میتوانید با توجه به پوست سر خود و موهایتان از آنها استفاده کنید. روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌های مو است دقیقا همان روغنی که خانم‌ها در هندوستان از آن برای چرب کردن موهایشان استفاده می کنند. از دیگر روغن های مورد استفاده برای مو که می توان استفاده کرد روغن زیتون و روغن کنجد است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید