ندپرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار تایید دولت نجیب میقاتی از سوی پارلمان لبنان شد.

استقبال آمریکا از تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تشکیل دولت جدید لبنان به نخست وزیری نجیب میقاتی استقبال کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به کارشکنی ها در مسیر تشکیل دولت جدید لبنان، از پارلمان آن کشور خواست هر چه سریعتر دولت میقاتی را تایید کند.

بعد از ۱۳ ماه بن بست سیاسی، میشل عون رئیس جمهور لبنان لیست اعضای معرفی شده برای کابینه این کشور از سوی نجیب میقاتی نخست وزیر تعیین شده را امضا کرد و بدین ترتیب دولت جدید لبنان تشکیل شد.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان پیش از اعلام اسامی اعضای کابینه اعلام کرد: مهم اعتماد مردم است و همه لبنانی‌ها در راه بازگرداندن نظام به دولت لبنان گردهم می‌آیند.  یک دولت قوی به نفع همه است و این همان چیزی است که ما برای آن تلاش می‌کنیم.

وی درباره تهدیدهایی که دولت لبان با آن مواجه خواهد شد و همبستگی بین اعضای آن نیز گفت: من قبلا گفته‌ام که من دولت تشکیل نمی‌دهم بلکه یک گروه کاری را در خدمت لبنان قرار می‌دهم.

میقاتی چهارم مرداد با کسب بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان و تایید رئیس جمهوری، مأمور جدید تشکیل کابینه این کشور شد.

وی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که  در سالهای گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است.

پیش از وی،  سعد حریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه انتخاب شده بود اما پس از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال از این مسوولیت کناره گیری کرد.

حریری وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته با تصویب پارلمان لبنان و تایید میشل عون رئیس جمهوری این کشور برای چهارمین بار بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری‌هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، با وجود آن که لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت توسط او شد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن در سال جاری، نزدیک به ۳۷۲ میلیون دلار  کمک به لبنان داشته است.

پیش از این، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار یادداشتی به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور اختیار داد تا ۴۷ میلیون دلار به نیروهای مسلح لبنان کمک کند.

پس از سال‌ها سختی اقتصادی، اقتصاد لبنان در سال ۲۰۱۹ با افت بیشتری روبرو شد. مردم لبنان با کمبود سوخت، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام ضروری روبرو شده‌اند در حالی که ارزش پول ملی این کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید