چای نعناع یک انتخاب ایده‌آل قبل از خواب است زیرا به طور طبیعی فاقد کافئین است و به‌عنوان یک ریلکس‌کننده عضلات، در داشتن خوابی آرام به شما کمک می‌کند.

برای داشتن خواب راحت و عمیق این چای را بنوشید!

به گزارش سلام نو به نقل از بهداشت نیوز، مصرف چای نعناع یک راه عالی برای بهره‌مندی از خواص درمانی نعناع به شمار می‌رود. چای نعناع را اغلب به دلیل طعم مطلوب آن می‌نوشند؛ اما جالب است بدانید این نوشیدنی علاوه بر طعم، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد. برای آگاهی از دیگر خواص بهبوددهنده این نوشیدنی بدون کافئین این مطلب را از دست ندهید.

۱.کاهش وزن

چای نعناع به طور طبیعی فاقد کالری است و دارای طعم شیرین و دلپذیری است که برای کاهش وزن انتخاب هوشمندانه‌ای به‌شمار می‌آید. یک مطالعه روی ۱۳ فرد سالم نشان داد افرادی که کپسول روغن نعناع مصرف می‌کردند، نسبت به کسانی که این کپسول را مصرف نکرده بودند، با کاهش اشتها مواجه شدند.

*البته لازم به ذکر است تحقیقات بیشتری در رابطه با نعناع و کاهش وزن باید صورت گیرد تا به نتایج قطعی‌تری دست یافت.

۲.خواب راحت 

چای نعناع یک انتخاب ایده‌آل قبل از خواب است زیرا به طور طبیعی فاقد کافئین است و به‌عنوان یک ریلکس‌کننده عضلات، در داشتن خوابی آرام به شما کمک می‌کند.

۳.افزایش تمرکز 

نوشیدن چای نعناع به بهبود تمرکز شما کمک می‌کند. یک مطالعه روی ۲۴ جوان سالم نشان داد کسانی که کپسول روغن نعناع مصرف می‌کنند، در آزمون‌های شناختی بهتر عمل می‌کنند. یک مطالعه‌ی دیگر هم به این نتیجه رسید که استنشاق روغن نعناع، سبب بهبود حافظه و هوشیاری می‌شود.

۴.خوشبو کننده دهان

نعناع را به‌عنوان یک طعم‌دهنده‌ی رایج در تولید خمیر دندان‌ها، دهان‌شویه‌ها و آدامس‌ها به کار می‌برند. نعناع علاوه بر رایحه مطبوع، دارای خواص ضدباکتریایی است که این مسئله باعث نابودی میکروب‌های ایجادکننده‌ی پلاک دندان می‌شود.

از فواید دیگر نعناع می‌توان به بهبود هضم، تازه‌شدن نفس، درمان گرفتی سینوسی و افزایش انرژی اشاره کرد. علاوه بر این، نعناع با دارا بودن خواص ضدباکتریایی، آلرژی و سردرد را تا حد ممکن بهبود می‌بخشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید