دکتر پرویز مردانی فوق تخصص ریه و آرتوراکس، دکتر طممورث نیکنام فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه و دکترمسعود شفیعی فوق تخصص جراحی و پیوند قلب به صورت کارگروهی نخستین عمل پیوند ریه مشارکت داشتند.

نخستین عمل پیوند ریه در ایران انجام شد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، در این عمل که در بیمارستان ابن سینایی شیراز انجام شد پرفسور علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران موفق شد نخستین پیوند ریه را با موفقیت به انجام برساند.

 پرفسور علی ملک حسینی گفت: عمل پیوند ریه برای بیمارانبکه دچار نارسایی ریه و برای تنفس، به دستگاه اکسیژن ساز وابسته هستند مناسب است و برای بیماران دچار سرطان ریه، امکان پذیر نیست.

پرفسور ملک حسینی با بیان اینکه این عمل با همکاری زبده‌ترین پزشکان فوق تخصص ریه، قلب و بیهوشی انجام شد، افزود: دکتر پرویز مردانی فوق تخصص ریه و آرتوراکس، دکتر طممورث نیکنام فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه و دکترمسعود شفیعی فوق تخصص جراحی و پیوند قلب به صورت کارگروهی نخستین عمل پیوند ریه مشارکت داشتند.

پدر پیوند کبد ایران با بیان اینکه با این پیوند موفقیت آمیز، امکان پیوند همه اعضای قابل اهدا از افراد مرگ مغزی، در این بیمارستان فراهم شد، اضافه کرد: از این پس امکان پیوند کبد، کلیه، پانکراس، لوزالمعده، قرنیه، پوست، روده و حتی استخوان از فرد مرگ مغزی به بیماران نیازمند  فراهم شده است.

وی ادامه داد: به کمک خیران مرکز پیوند ابن سینا به مدرنترین دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی تجهیز  و  همیت امر سبب آسانتر شدن عمل پیوند ریه شد.

پدر پیوند کبد ایران با اشاره به تربیت پزشکان جوان از اقصی نقاط ایران و بعضی از کشورهای جهان در مرکز پیوند ابن سینای شیراز گفت: اکنون سخت‌ترین پیوندهای اعضای بدن توسط بهترین مختصصان در این بیمارستان انجام می‌شود و پزشکانی که در این مرکز تجربه کسب کرده اند، در بیمارستان‌های سراسر کشور مشغول ارائه خدمات درمانی به مردم هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید