بر اساس دستور رهبر طالبان برخی از اعضای کابینه اعلام شدند و کار خود را آغاز کرده‌اند تا مردم افغانستان بیش از این در بلاتکلیفی باقی نمانند.

مراسم تحلیف دولت طالبان در ۱۱ سپتامبر برگزاری می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، «انعام الله سمنگانی» عضو کمیسیون فرهنگی طالبان درباره گزارش رسانه‌ها از احتمال تحلیف دولت جدید افغانستان اظهارداشت که برگزاری چنین مراسمی در ۱۱ سپتامبر صحت ندارد و اعضای دولت جدید کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی گفت که بر اساس دستور رهبر طالبان برخی از اعضای کابینه اعلام شدند و کار خود را آغاز کرده‌اند تا مردم افغانستان بیش از این در بلاتکلیفی باقی نمانند.

پیش از این «الجزیره» مدعی شده بود که از شماری از کشورها از جمله روسیه، ترکیه، چین، ایران، پاکستان و قطر دعوت شده تا در مراسم اعلام ترکیب دولت جدید افغانستان در کابل شرکت کنند.

«ضمیر کابلوف» نماینده پوتین برای افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که مسکو دعوتنامه طالبان برای شرکت در مراسم اعلام دولت جدید افغانستان را دریافت کرده و در آن شرکت خواهد کرد.

کابلوف به «تاس» گفته بود که «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در این مراسم حضور خواهد یافت اما افزود که درباره زمان دقیق برگزاری مراسم چیزی نمی‌داند.

پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بود که این کشور درصورت فراگیر بودن دولت جدید افغانستان در مراسم اعلام آن شرکت خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید