اگر چنین خطایی رخ دهد؛ دیگر هیچ گونه رابطه همسایه واری میان اوکراین با روسیه و بلاروس وجود نخواهد داشت.

احتمال جنگ تمام عیار میان اوکراین و روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، اسپوتنیک نوشت: رئیس جمهور اوکراین در ادامه تنش با روسیه، احتمال درگیری تمام عیار میان دو کشور را رد نکرد.

 ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در تازه ترین اظهارنظر خود مدعی شده که جنگ با روسیه محتمل است حال آنکه این بزرگترین خطایی است که ممکن است از دولت مسکو سر بزند.

وی در این باره افزود: فکر می کنم که ممکن است جنگ تمام عیاری رخ دهد. برخی احتمالات مطرح است. اما اگر چنین خطایی رخ دهد؛ دیگر هیچ گونه رابطه همسایه واری میان اوکراین با روسیه و بلاروس وجود نخواهد داشت.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که چندی پیش، بالا گرفتن تنش ها در شرق اوکراین موجب شد تا روسیه نیروهای نظامی خود را در مرز با کشور همسایه افزایش دهد- اقدامی که اعتراض ناتو را در پی داشت.

از سوی دیگر، رزمایش مشترک روسیه-بلاروس با نام «زاپاد ۲۰۲۱» از امروز آغاز می شود.

پیشتر، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو مدعی شد که مانورهای نظامی «زاپاد» که در پی آرایش نظامی روسیه در مرزهای اوکراین برگزار می‌شود، خطر بروز یک برخورد یا خطای محاسباتی را که می‌تواند به بحران بیانجامد، تشدید می‌کند.

در مقابل، روسیه می‌گوید که برگزاری این رزمایش در داخل خاک خود جزء حقوق این کشور است و اینکه مسکو نسبت به اعلام شمار نیروهای شرکت کننده در این رزمایش‌ها شفاف عمل کرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید