طالبان در روند تسهیل خروج شهروندان آمریکایی و ساکنان با اسناد و اوراق هویتی قانونی و دائمی به وسیله هواپیماهای چارتری از فرودگاه کابل همکاری کرده است.

آمریکا کار حرفه‌ای طالبان را تایید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آمریکا گفت، طالبان پس از صدور مجوز نخستین پرواز چارتری حامل خارجی‌ها از جمله اتباع آمریکایی و ساکنان دیگر کشورها برای خروج از فرودگاه کابل، کاری حرفه‌ای و موثر انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، به گفته "امیلی هورن" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، هواپیمای خطوط هوایی قطر به سلامت در فرودگاه دوحه به زمین نشست و این نخستین گام مثبت از سوی طالبان است که واشنگتن دو دهه با آن درگیر نبرد بود.

وی با اشاره به فرودگاه بین‌المللی کابل گفت: طالبان در روند تسهیل خروج شهروندان آمریکایی و ساکنان با اسناد و اوراق هویتی قانونی و دائمی به وسیله هواپیماهای چارتری از فرودگاه کابل همکاری کرده است. ما به این تلاش‌ها برای تسهیل خروج و سفر ایمن و با نظم تمامی شهروندان آمریکایی و افغان‌هایی که برای ما کار می‌کردند و دوست دارند افغانستان را ترک کنند، ادامه می‌دهیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اما تعداد دقیق افرادی را که با این هواپیماهای چارتری به دوحه رسیدند اعلام نکرد با این حال، گزارش‌هایی درباره ۲۰۰ مسافر منتشر شده است.

پرواز این هواپیمای چارتی نخستین پرواز از کابل از زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تصرف این شهر در ۱۵ اوت به دست طالبان است.

بر اساس اعلام دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، ۶۰۰۰ شهروند آمریکایی و دیگر اتباع این کشور با اوراق سکونت دائم از افغانستان خارج شده‌اند. کاخ سفید اعلام کرده که تنها ۱۰۰ نفر همچنان در این کشور مانده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید