فراموش نکنیم با نزدیک‌شدن به فصل پاییز باید پنجره‌ها را ببندیم و همین امر عامل ایستایی هوا در خانه و خطر بالارفتن آلودگی است.

گیاهان مفید برای تأمین اکسیژن خانه در دوران نقاهت بیماری کرونا

به گزارش سلام نو، برای تأمین اکسیژن خانه در دوران نقاهت بیماری کووید-۱۹ از این گیاهان در خانه استفاده کنید.

روزنامه جام جم نوشت: «الکل، ژل؛ ژل، الکل؛ الکل، دستمال ضدعفونی‌کننده و تکرار و تکرار استفاده از انواع ضدعفونی‌کننده‌ها گر چه به بخشی از زندگی ما تبدیل شده‌اند اما قطعا هنوز با وجودشان کنار نیامده‌ایم. از سوی دیگر نگرانیم آلاینده‌ها به فضای خانه وارد شده و بمانند. نگرانیم که دود و گرد و غبار با بازکردن پنجره‌ها به خانه حمله‌ور شوند و نگرانیم اینها همگی زمینه‌ای برای افزایش میزان آلودگی خانه شوند. تمیز نگه‌داشتن فضای خانه، مهم‌ترین راهکار جلوگیری از آمدن و ماندن آلاینده‌ها در خانه است اما راهکار دیگری هم وجود دارد؛ کمک‌گرفتن از گیاهان، به‌ویژه آنها که خاصیت ضد آلودگی دارند. این گیاهان علاوه‌ بر تلطیف هوای خانه می‌توانند آلاینده‌ها را هم از بین ببرند. فراموش نکنیم با نزدیک‌شدن به فصل پاییز باید پنجره‌ها را ببندیم و همین امر عامل ایستایی هوا در خانه و خطر بالارفتن آلودگی است.

ژربرا، رنگ و نور خانه

تنوع رنگی گیاه ژربرا بالاست. بنابراین علاوه‌ بر پالایش هوای منزل، فضای خانه و نگاه شما هم تازه می‌شود.

پالایش: گیاه ژربرا باعث از بین بردن آلاینده‌های فرمالدئید، تری‌کلرواتیلن و بنزن می‌شود. این آلاینده‌ها معمولا از رنگ و مواد صنعتی مانند پارچه‌های مبلی منتقل‌ می‌شود.

نیاز: ژربرا به نور طبیعی روز نیاز دارد. خاک آن باید سبک و همیشه دارای کمی رطوبت باشد.

پیچک انگلیسی، ستاره‌ سبز

پاپیتال یا پیچک را بیشتر چسبیده به دیوار خانه‌ها یا زیر پل‌ها دیده‌ایم اما پیچک در گلدان هم رشد می‌کند. برگ‌های این گیاه، شبیه ستاره و سبز - کرم است. این گیاه مانع از رشد کپک‌ها می‌شود. بنابراین یکی از مکان‌های مناسب داخل حمام و کنار کتابخانه است.

پالایش: کپک‌ها

نیاز: به آبیاری کافی نیاز دارد. روزانه چهار ساعت نور خوب آفتاب - نور پشت پنجره - برای این گیاه مناسب است.

گیاه ماری، گیاه خواب

برگ‌های ویژه این گیاه باعث شده به آن لقب زبان مادرشوهر بدهند. یک گلدان از این گیاه را در اتاق خواب بگذارید تا خواب آرام و سالمی داشته باشید. به این دلیل که این گیاه شب‌ها اکسیژن تولید کرده و دی‌اکسیدکربن هوا را کاملا می‌گیرد. بنابراین اگر از تجمع آلودگی در اتاق خواب هراس دارید، حتما با گیاه ماری دوست شوید.

پالایش: گیاه ماری باعث زدودن فضای خانه از آلاینده‌ فرمالدئید، زایلن، بنزن، تولوئن و تری‌کلرواتیلن می‌شود.

نیاز: به نور طبیعی آفتاب از پشت پنجره و آبیاری متوسط نیاز دارد. آبیاری بیش از اندازه، ریشه گیاه را می‌پوساند.

گیاه عنکبوتی، دوست کودکان

در دوره همه‌گیری کرونا، والدین نگرانی مضاعفی دارند؛ نگرانی برای جان خودشان و فرزندان. بنابراین تلاش می‌کنند تا هوای خانه، همیشه تمیز و عاری از آلودگی باشد. اگر در نگهداری گیاه تازه‌کار هستید، گیاه عنکبوتی گزینه خوبی است. شکل خاص و نگهداری آسان، گیاه عنکبوتی را به گیاهی خواستنی‌ تبدیل کرده است. نکته مهم دیگر این‌ که اگر بچه کوچک در منزل دارید، این گیاه برای کودکان بدون خطر بوده و مسمومیت‌زا نیست.

پالایش: این گیاه باعث از بین رفتن مونوکسیدکربن و زایلن می‌شود.

نیاز: نور پشت شیشه، آبیاری متوسط و خاک سبک از نیازهای این گیاه است. برای تکثیر هم کافی است برگ‌های دراز و باریک آن را از ناحیه گره جدا کرده و در خاک یا آب بگذارید تا ریشه کرده و تکثیر شود.

آلوئه‌ورا، سخت و اثرگذار

ظاهر ترد و شکننده‌ای دارد اما یکی از مبارزان مهم و نیرومند است. از سوی دیگر این گیاه، دومنظوره است. به این معنی که با داشتن گلدان آلوئه‌ورا علاوه‌ بر این‌ که می‌توانید هوای خانه را پالایش کنید، می‌توانید از عصاره داخل برگ‌های آن برای حفظ سلامتی و شادابی پوست نیز کمک بگیرید. یکی از مکان‌های خوب نگهداری آلوئه‌ورا داخل آشپزخانه در مسیر تابش نور آفتاب است.

پالایش: آلوئه‌ورا باعث از بین رفتن فرمالدئید و بنزن، آلاینده موجود در مبلمان منزل، کابینت‌ها و کفپوش‌ها می‌شود.

نیاز: نور کافی از پشت پنجره، آبیاری کم و خاک سبک

اژدها، زیبا و کارآمد

رد باریک نشسته بر لبه برگ‌های دراسنای حاشیه قرمز باعث شده تا به آن لقب درخت اژدها را هم بدهند. این حاشیه با این‌ که بسیار باریک است اما جلوه خاصی به خانه می‌دهد.

پالایش: درخت اژدها باعث از بین بردن آلاینده تری‌کلرواتیلن و زایلن از هوای منزل می‌شود.

نیاز: این گیاه توانایی قد کشیدن تا نزدیک به پنج متر را دارد. بنابراین از ابتدا جای مناسبی برای آن در نظر بگیرید که نیاز به جابه‌جایی و آسیب به گیاه نباشد. به نور کافی و آبیاری متوسط نیاز دارد.

فیکوس بنجامین، خاص و حساس

بنجامین، گیاه زیبایی است اما به همان نسبت هم حساس است. دارای رنگ‌های متنوع است و همین طیف رنگی در برگ‌های آن، بنجامین را به گیاه زیبایی برای آپارتمان تبدیل کرده است.

پالایش: بنجامین باعث از بین رفتن آلاینده‌های فرمالدئید، زایلن و تولوئن از فضای خانه می‌شود.

نیاز: به تغییر مکان بسیار حساس است. بنابراین سعی کنید تا حد ممکن گلدان آن را جابه‌جا نکنید. گلدان بنجامین را پشت پنجره نورگیر، دور از مکان عبور اهل خانه قرار دهید. آبیاری آن باید متوسط باشد.

آگلونما با برگ‌های کشیده

از همان ابتدای ساقه، برگ‌ها روییده‌اند. ابتدا به شکل لوله‌های باریک هستند و به‌تدریج باز می‌شوند. آگلونما به فضایی با اطراف کمی گسترده نیاز دارد چون به شکل افقی رشد کرده و برگ‌ها زیاد می‌شوند.

پالایش: آگلونما باعث از بین رفتن فرمالدئید و بنزن موجود در فضای خانه می‌شود.

نیاز: این گیاه به نور ملایم و رطوبت نیاز دارد. بنابراین یکی از مکان‌های مناسب برای این گیاه، روی کابینت حمام است. اگر آن را در اتاق می‌گذارید، سعی کنید با پاشیدن آب روی برگ‌های آن، رطوبت مورد نیاز این گیاه را فراهم کنید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید