پسته خواص زیادی همچون کاهش وزن، درمان دیابت و ... برای سلامت افراد دارد و مصرف آن برای تضمین سلامتی بدن به شدت توصیه شده است.

خواص شگفت‌انگیز پسته برای بدن؛ از تقویت چشم تا درمان دیابت

به گزارش سلام نو، هر ۲۸ گرم پسته حاوی مقادیر قابل قبولی فیبر، پروتئین، پتاسیم، زینک، فسفر، ویتامین B۶ و منگنز است. پسته دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان در میان آجیل‌هاست، همه اینها به طرق مختلف برای سلامت انسان مفید است؛ برای آگاهی از دیگر فواید این ماده غذایی با ما همراه باشید.
 

۱- کمک به کاهش وزن

پسته حاوی فیبر است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف فیبر باعث سیری می‌شود و به نوبه خود به کاهش وزن کمک می‌کند. پروتئین، یکی دیگر از مواد مغذی است که در پسته موجود است و می‌تواند احساس گرسنگی را کاهش دهد.
پسته همچنین دارای اثرات مفیدی بر تری گلیسیرید است. بدون اینکه نگران میزان چربی موجود در پسته باشید، می‌توانید از آن به عنوان یک میان وعده سالم برای کاهش وزن استفاده کنید. طبق یک مطالعه، میزان چربی موجود در پسته به طور کامل جذب بدن نمی‌شود و همین مسئله باعث کاهش چربی بدن می‌گردد.
 

۲- درمانی برای دیابت

تحقیقات نشان داده‌اند که سطح گلوکز خون با مصرف پسته کاهش می‌یابد. همچنین پسته سطح پپتید ۱ را افزایش می‌دهد که هورمون تنظیم‌کننده‌ی سطح گلوکز در افراد مبتلا به دیابت است. یک مطالعه‌ی ایرانی به این نتیجه رسید که مصرف پسته تأثیرات مثبتی در مبتلایان به دیابت دارد.
 

۳- بهبود سلامت بینایی

پسته منبع لوتئین و زیگزانتین است که این دو ماده در قرنیه‌ی چشم انسان‌ یافت می‌شوند. مصرف کافی این آنتی‌اکسیدان‌ها از مشکلاتی چون آب مروارید ناشی از افزایش سن جلوگیری می‌کند. اسیدهای چرب سالم موجود در پسته نیز در سلامت چشم مؤثر است.

توجه داشته باشید اگر بیش از حد پسته مصرف کنید، ممکن است با فشار خون بالا مواجه شوید. این مسئله به این دلیل است که برخی از پسته‌ها سدیم بالایی دارند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید