دندان درد یکی از بدترین دردهایی است که تقریبا برای تمام انسان ها به وجود آمده است، در این گزارش به معرفی چند روش ساده و خانگی برای تسکین و درمان فوری دندان درد پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

درمان فوری و تسکین دندان درد با چند روش ساده و خانگی

اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید، می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است، پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.

  نسخه های گیاهی، خانگی و طب سنتی برای درمان و تسکین فوری دندان درد عبارتند از:

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند و هرکدام از این دو ادویه را به تنهایی می توانید برای درمان دندان درد استفاده کنید ولی برای نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید به این روش که :

میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک مخلوط با غلظت سس آماده کنید، سپس توپ کوچکی از پنبه آماده کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید؛ حالا آن را درست روی دندان تان بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید؛ پنبه آغشته به سس را جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند قرار دهید.

دو قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع درد، پشت دندان تان قرار دهید.

روش دیگر استفاده از میخک برای دندان درد جویدن آن است به این روش که:یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

درمان فوری دندان درد

برای تسکین فوری دندان درد یک قاشق چای خوری نعناع خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا خوب دم بکشد وقتی که دمنوش تان خنک شد، آن را در دهانتان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

دم کرده نعناع

شما نیاز به یک یا دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل ، آب گرم، مسواک و خمیر دندان دارید. شما باید به مدت ۲۰ دقیقه آب مخلوط به روغن را در دهان خود نگهدارید و سپس آن را قورت ندهید و سپس دندانتان را مسواک بزنید.

روشی تقریبا نه چندان شناخته شده که برای انجام آن باید:یک قاشق چای خوری از پودر مر را در داخل فنجان آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید و صبر کنید تا محلول تان خنک شود. سپس برای استفاده هر بار یک قاشق چای خوری از این دارو را داخل یک فنجان آب بریزید و ۵ تا ۶ بار در روز غرغره این محلول را ادامه دهید تا دندان درد شما به کل از بین برود.

برای درست کردن آب نمک با هدف درمان سریع دندان درد یک قاشق غذاخوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و بگذارید سرد شود. مقدار کمی آب نمک یا محلول نمکی را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان خود بگردانید، این همان نسخه ای است که بارها مادربزرگ هایتان هنگام دندان درد به شما پیشنهاد داده اند.

یک نسخه قدیمی می گوید اگر دست تان را با یخ ماساژ دهید، درد دندان تان آرام می شود. براساس گفته ی قدیمی ها زمانیکه یخ را بین انگشت سبابه و شست می گذارید، اعصاب انگشت شما پیغام سرما را به مغزتان می فرستند و پیغام آرام شدن درد را به دندان شما می رساند.

برای آنکه به عنوان مسکن سریع تا رسیدن به دندان پزشک از یخ استفاده کنید باید:چند قالب یخ را در یک کیسه پلاستیکی بریزید، پارچه نازکی را روی کیسه بپیچید و برای بی حس شدن دندان تان، ۱۵ دقیقه آن را روی قسمتی از صورت خود که دندان دردناک در محدوده آن قرار دارد، بگذارید.

استفاده از یخ

برای تسکین دندان درد با سیر ۲ روش پیشنهاد می کنیم :

اول اینکه می توانید یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار بدهید؛ راه دوم این است که یکی دو حبه سیر را بجوید این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

هشدار:استفاده از سیر مانند تمام روش های دیگر این مقاله موقتی است. علاوه بر اینکه زمانی که دندان درد شما ناشی از عفونت نباشد (برای مثال ناشی از آنژین یا نشانگان مفصل گیجگاهی فکی) سیر نمی تواند درد را حتی به طور موقت کاهش بدهد.

استفاده سیر

دو یا سه قطره وانیل را بر روی گوش پاک کن یا یک تکه پنبه بریزید و به صورت مستقیم بر روی محل آسیب دیده قرار دهید. 

چای سیاه پررنگ به دلیل دارا بودن تانین که ماده ای قابض است و با کاهش التهاب، درد دندان را کاهش دهد. برای کاهش درد دندان یک چای کیسه ای را خیس کنید و روی ناحیه درد قرار دهید و یا اینکه چای سیاه را بعد از خنک شدن،چند بار در دهان تان غرغره کنید.

چای سیاه

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید