آب خیار تمیزکننده آرام‌بخش و یک پاک‌کننده آرایشی ملایم اما مؤثر است که پوست را بدون نیاز به آب تمیز و دوباره سرحال می‌کند. 

خواص شگفت‌انگیز ماسک خیار برای پوست؛ از درمان آکنه تا از بین بردن پف چشم

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، در روده شما، خیار ویتامین C التهابی و اسید کافئیک تولید می‌کند و وقتی به صورت شما اعمال می‌شود، همین مواد مغذی می‌توانند تأثیر مثبتی بر جوان شدن پوست شما داشته باشند. 

فواید خیار برای پوست: 

• فعالیت آنتی‌اکسیدانی 

• تغذیه پوست (به‌عنوان آب‌میوه) 

• اثرات آرامش بخشی و خنک‌کنندگی 

• کاهش تورم 

• کم کردن آفتاب‌سوختگی 

خیار یک منبع آب ۹۶ درصدی است که آن را به یک افزودنی مرطوب‌کننده به درمان‌های پوست خشک تبدیل می‌کند و هم چنین به‌طورکلی برای پوست حساس به دلیل عدم وجود ترکیبات تند و به طور بالقوه تحریک‌کننده ایمن است. اگر می‌خواهید آن را به برنامه روتین خود اضافه کنید، در اینجا ایده‌هایی برای نحوه انجام این کار ارائه شده است: 

۱. برای کمک به چشم‌های پف‌کرده از یک درمان چشمی خنک‌کننده استفاده کنید 

همه ما زندگی پرجنب‌وجوش داریم و بسیاری از ما خواب کمتری نسبت به آنچه که نیاز داریم (‌یا دوست داریم) داریم. به‌خاطر این، چشم‌های پف‌کرده چیزی هستند که ما در یک نقطه یا یکی دیگر تجربه می‌کنیم. خوشبختانه خیار خنک شده می‌تواند به طور مستقیم به منطقه چشم کمک کند و هم چنین کمی خنک‌کنندگی برای سوزش عمومی فراهم کند. 

ماسک خیار

عصاره خیار نه‌تنها می‌تواند تورم در ناحیه چشم را کاهش دهد بلکه می‌تواند پوست آسیب‌دیده را تسکین دهد و باعث شود که چشم شما نگاه کند و احساس تازگی کند. این به‌خاطر ویتامین C و اسیدفولیک خیار است. اما بعد از آن، کرم چشم رو فراموش نکن! خیار قدرت مرطوب کردن ناحیه چشم را تنها بر اساس محتوای آب ندارد. برای جلوگیری از هیدراتاسیون، شما باید درمان چشم خیار خود را با کرم چشمی انتخابی خود دنبال کنید. 

 ۲. از یک تونر ساخته شده در منزل و یا مرطوب‌کننده برای پوست آسیب‌دیده یا آفتاب‌سوخته استفاده کنید.

بعضی وقت‌ها، حتی با استفاده از ضدآفتاب، پوستمان آفتاب‌سوخته می‌شود. یک نرم‌کننده خیار خانگی می‌تواند به پوست آسیب‌دیده کمک کند و اثر خنک‌کنندگی ایجاد کند. 

نرم‌کننده خنک‌کننده خود را بسازید (بر اساس این دستورالعمل): 

• شستن، پوست کندن و برش خیار و اضافه‌کردن آب کافی به یک ماهیتابه برای پوشاندن قطعات خیار. 

• قبل از انتقال محتویات به مخلوط‌کن یا غذاساز و مخلوط کردن آن تاحدی‌که صاف شود، بر روی شعله کم به مدت تقریباً ۵ تا ۷ دقیقه حرارت دهید. 

• در این قسمت، مخلوط را از طریق یک الک توری ریز بریزید و یا با یک‌پارچه آن را فشار دهید تا هر قطعه مخلوط نشده را جدا کنید. 

• مایع باقی‌مانده را به یک بطری اسپری و یا ظرف استریل دیگر منتقل کنید. 

• یک قاشق‌چای‌خوری از آب رز و یا نارون کوهی اضافه کنید تا مخلوط هیدراته و شفابخش را تقویت و درست کنید. 

نکته: مخلوط را بیش از ۳ تا ۴ روز نگه ندارید. بدون مواد نگهدارنده، محلول می‌تواند خراب شود. 

۳. یک ماسک خیار برای کمک به سوزش و آکنه برای پوست مستعد درست کنید . 

خیار هم چنین برای افراد با پوست تحریک و مستعد به آکنه شدیداً مفید است. مواد تسکین‌دهنده آب خیار را با خاک رس بنتونیت مخلوط کنید تا ماسکی ایجاد کنید که بتواند در برابر سوزش و ورم پوست محافظت کند. 

برای پوست مستعد آکنه، عصاره خیار می‌تواند به رقیق کردن روغن‌های اساسی قوی مثل روغن درخت چای کمک کند. به‌این‌ترتیب می‌توانید بدون ایجاد خشکی یا سوزش در پوست با جوش‌ها مبارزه کنید خیار را نیز می‌توانید به طور مستقیم بر روی پوست، بر روی نقاط آکنه بمالید و یا حتی وقتی منتظر هستید، زیر یک ماسک کاغذی قرار دهید. 

ماسک خیار

۴. صورت خود را با آب خیار بشویید

برای یک شستشوی ساده در صبح، آب خیار را با دیگر مواد مفید مثل آلوئه‌ورا، چای سبز و یا صابون کاست مخلوط بکنید. (به‌علاوه، اگر منبع آب شیر شما سؤال‌برانگیز و مشکوک است، آب خیار می‌تواند مبادله خوبی باشد.) هم چنین می‌توانید صورت خود را با آب خیار اسپری کنید تا احساس طراوت و شادابی در هر زمانی از روز بکنید. 

۵. یک لوسیون بدنه خیار ایجاد کنید 

ایجاد لوسیون بدن مبتنی بر خیار مخصوص خودتان سریع و آسان است. دستور ساخت لوسیون معمولی خود را بردارید و به‌جای آب معمولی از آب خیار استفاده بکنید. برند Hello Glow از مخلوطی از آلوئه‌ورا، ویتامین E و شیر نارگیل برای ایجاد یک لوسیون آب‌رسان طبیعی بدن استفاده می‌کند. اگر پوست شما از لوسیون‌های ضخیم‌تر و بر پایه ژل شادتر است، این مورد را امتحان کنید.

 ۶. با ماسک خیار مرطوب‌کننده ریلکس و آرام شوید. 

چون خیار ۹۶ درصد آب است، می‌توانید آن را با دیگر مواد طبیعی مخلوط بکنید تا ماسکی ایجاد کنید که به لایه‌برداری و مرطوب کردن به ویژگی‌های آرامش‌بخش خیار کمک کند. 

از مواد آشپزخانه استفاده کنید: ترکیبی از خیار، عسل و ماست با هم ترکیب می‌شوند تا یک ماسک آبدار و خوشبو ایجاد کنند. آزاد باشید تا خلاق شوید و موادی مثل جو دو سر را به مخلوط اضافه کنید تا خواص آرامش بخشی و لایه بردار را داشته باشید. 

۷. خیار بخورید و بنوشید و از مراقبت از پوستتان هم غافل نشوید. 

آب چیزی است که بدن شما نیاز به انجام وظایف حیاتی از تنظیم دما تا حفظ سیستم گوارشی سالم دارد بنابراین اضافه کردن خیار بریده‌شده به آبی که شما می‌نوشید یک راه شگفت‌انگیز برای هیدرات شدن است. به خصوص اگر به مزه آب معمولی علاقه نداشته باشی. 

۵ محصول که می‌توان جایگزین خیار کرد شامل: 

آیا می‌خواهید یک راست به سمت راه‌حل بروید و نگران دیگر درمان‌های شیمیایی نباشید؟ به‌جای آن سعی کنید محصولات فرموله شده حرفه‌ای را امتحان کنید. آن را به‌عنوان جز تشکیل‌دهنده " cucumis sativus. " نام‌گذاری خواهند کرد. و اگر پوست شما واقعاً خیار را جذب می‌کند، مطمئن شوید که یکی از اولین مواد تشکیل‌دهنده این لیست باشد. این امر احتمال بهبود بیشتر را افزایش می‌دهد. 

بهترین محصولات خیار برای امتحان کردن: 

• آب خیار: آب خیار تمیزکننده آرام‌بخش و یک پاک‌کننده آرایشی ملایم اما مؤثر است که پوست را بدون نیاز به آب تمیز و دوباره سرحال می‌کند. 

• تونر عاری از الکل خیار است که پوست و تن را متعادل می‌کند که شامل یک سفت کننده ملایم است درحالی‌که غیر خشک‌کننده و غیر آزاردهنده باقی می‌ماند. 

تونر خیار

• لوسیون خیار ویژه ماریو بادسکو به خشک‌کردن لکه‌های جریان کمک می‌کند درحالی‌که از طریق یک ترکیب تازه‌ساز و ضدعفونی‌کننده از آن‌ها جلوگیری می‌کند. 

• ماسک ژل خیار پیتر توماس روت مرطوب‌کننده سم‌زدایی شدید - یک ماسک آرامش‌بخش، خنک‌کننده با مزایای آرامش‌بخش، آب‌رسان و رفع پف 

Timeless HA Matrixyl ۳۰۰۰ خیار - فرموله شده با عصاره آلوئه‌ورا و خیار مرطوب‌کننده، این ترکیب برای پوست تشنه خنک‌کننده و طراوت‌بخش است. 

 کاری که خیار نمی‌تواند برای صورت شما انجام دهد: 

شما ممکن است پیشنهاداتی را خوانده باشید که خیار خالص یک محصول شگفت‌انگیز است اما تا کنون بیشتر تحقیقات تنها در آزمایشگاه‌های کنترل‌شده و بر روی سلول‌ها و یا موش‌ها انجام شده است. در این موارد، محققان نیز عصاره خیار را به کار می‌برند. 

 این‌ها چیزهایی هستند که خیار ساده نمی‌تواند برای پوست شما انجام دهد: 

- سفید کردن پوست: هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که نشان دهد خیار می‌تواند به روشن‌کردن یا سفید کردن پوست کمک کند. روشن شدن لکه‌های تیره با تغییر سلول‌های مرده (لایه‌برداری) و تولید سلول‌های جدید پوست اتفاق می‌افتد. 

- مرطوب‌کننده پوست: آب به‌تنهایی هرگز مرطوب‌کننده کافی نیست و همین امر برای خیار نیز صادق است. برای هرگونه درمان خیار DIY، مهم است که این مرحله را با یک مرطوب‌کننده دنبال کنید. در واقع، محققان دریافتند که فرمول خیار بدون مرطوب‌کننده منجر به کاهش هیدراتاسیون می‌شود. 

- ویتامین‌های کافی دادن به پوستتان: درحالی‌که خیار حاوی ویتامین‌های C، K، B و هم چنین آنتی‌اکسیدان‌ها است، باتوجه‌به این که خیار ۹۶ درصد آب است، احتمال دریافت مقادیر کافی از این ویتامین‌ها برای نگرانی‌های جدی پوستی در بهترین حالت سؤال‌برانگیز است. 

به‌احتمال زیاد شما به کمی خیار بیشتر از آنچه که به طور معمول از درست‌کردن سالاد داریم برای تقویت پوست نیاز دارید و اگر زیبایی شما راجع به این می‌باشد که پوستتان شفاف و تمیز و سفت باشد حتماً از این محصول در هفته چندین بار استفاده کنید تا به خواستة خود برسید.  

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید