مایکل کانستنتین، بازیگر برنده جایزه امی در ۹۴ سالگی و پس از مدتی بیماری در خانه‌اش در پنسیلوانیا درگذشت.

درگذشت بازیگر برنده جایزه امی در ۹۴ سالگی

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت: مایکل کانستنتین بازیگر برنده جایزه امی سریال سیتکام دهه هفتادی «اتاق ۲۲۲» که بعدها نقش شخصیت پدر را در فیلم «عروسی یونانی بزرگ پرریخت‌وپاش من» ایفا کرد، در ۹۴ سالگی از دنیا رفت.

خانواده کانستنتین اعلام کرد وی در خانه‌اش در شهر ریدینگ واقع در پنسیلوانیا درگذشت. او مدتی مریض بود.

این بازیگر که پسر مهاجرانی یونانی بود، بیش از همه به خاطر «عروسی یونانی» که در باکس آفیس موفقیت عظیمی داشت و دنباله سال ۲۰۱۶ آن در یادها مانده است. نخستین قسمت فیلم با بودجه‌ای ۵ میلیون دلاری ساخته شد و در سال ۲۰۰۲ توانست نزدیک به ۳۷۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی بفروشد.

برای ایفای نقش سیمور کاوفمن، مدیر مدرسه دبیرستان تخیلی والت ویتمن در سیتکام «اتاق ۲۲۲» محصول ای‌بی‌سی، کانستنتین برنده جایزه امی بهترین بازیگر مرد مکمل یک کمدی در سال ۱۹۷۰ شد و سال بعد هم نامزدی دریافت این جایزه را کسب کرد.

این سریال که توسط جیمز ال. بروکس از سازندگان «سریال مری تیلور مور» و «سیمپسون‌ها» خلق شده بود، از زمان خود جلوتر بود و از مجموعه متنوعی از بازیگران برای به چالش کشیدن موضوع‌های معاصر در پنج فصل نمایش خود استفاده کرد.

کانستنتین همچنین در فیلم «کلاهبردار» سال ۱۹۶۱ رابرت راسن کنار جکی کلیسون نقش‌آفرینی کرد، در فیلم «اگر سه‌شنبه است، اینجا باید بلژیک باشد» سال ۱۹۶۹ دور اروپا را گشت و مامور باهوش پشت پرده آهنین فیلم «آب را ننوش» سال ۱۹۶۹ بود.

روی صحنه تئاتر، او در نمایش «باد را به ارث ببر» محصول سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۷ کار خود را به عنوان کارآموز آغاز کرد و بعد در «معجزه‌کار» کنار پتی دوم و آن بانکرفت نقش‌آفرینی کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید