کارآفرینان تغییرات اجتماعی ایجاد می‌کنند. آنها سنت‌ها را با اختراعات منحصر به فردی که وابستگی به روش‌ها و سیستم‌های موجود را کاهش می‌دهند، شکسته و گاهی آنها را منسوخ می‌کنند. به عنوان مثال، تلفن های هوشمند و برنامه های آنها انقلابی در کار و بازی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

چگونه کارآفرینی به اقتصاد کمک می­کند

پرورش کارآفرینی می‌تواند از جهات مختلف بر اقتصاد و جامعه تأثیر مثبت بگذارد. برای شروع کارآفرینان مشاغل جدید ایجاد می‌کنند. آنها کالاها و خدمات را اختراع می‌کنند و منجر به اشتغال می‌شوند و اغلب اثر موجی ایجاد می‌کنند و منجر به توسعه بیشتر و بیشتر می شوند. به عنوان مثال پس از شروع و تاسیس چند شرکت فناوری اطلاعات در هند در دهه ۱۹۹۰، مشاغل تکمیل کننده در صنایع وابسته مانند مرکز پشتیبانی تلفنی و ارائه دهندگان سخت افزار، نیز شروع به توسعه کردند و خدمات و محصولات حمایتی ارائه کردند.

کارآفرینان به درآمد ناخالص ملی اضافه می‌­کنند

مشاغل موجود ممکن است محدود به بازارهای داخلب خود باقی بمانند و در نهایت به سقف درآمد مشخص برسند. اما محصولات یا فناوری های جدید بازارهای جدید و ثروت جدیدی ایجاد می کند. افزایش اشتغال و درآمد بیشتر به پایه مالیاتی یک کشور کمک می‌کند و هزینه‌های بیشتری را برای دولت در پروژه‌های عمومی ایجاد می‌کند.

کارآفرینان تغییرات اجتماعی ایجاد می‌کنند

آنها سنت‌ها را با اختراعات منحصر به فردی که وابستگی به روش‌ها و سیستم‌های موجود را کاهش می‌دهند، شکسته و گاهی آنها را منسوخ می‌کنند. به عنوان مثال، تلفن های هوشمند و برنامه های آنها انقلابی در کار و بازی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

کارآفرینان در پروژه‌های اجتماعی سرمایه گذاری می‌کنند و به موسسات خیریه و دیگر سازمان‌های غیر انتفاعی کمک می‌کنند و از موسسات فراتر از خود حمایت می کنند. به عنوان مثال، بیل گیتس از ثروت قابل توجه خود برای آموزش و ابتکارات بهداشت عمومی استفاده کرده است.

اکوسیستم‌های کارآفرینانه

تحقیقی وجود دارد که نشان می‌دهد سطوح بالای خوداشتغالی می‌تواند توسعه اقتصادی را متوقف کند: کارآفرینی، اگر به درستی تنظیم نشود، می‌تواند به شیوه‌های ناعادلانه بازار و فساد منجر شود و بسیاری از کارآفرینان می‌توانند نابرابری درآمد را در جامعه ایجاد کنند. به طور کلی، کارآفرینی محرک مهمی برای نوآوری و رشد اقتصادی است. بنابراین  تقویت کارآفرینی بخش مهمی از استراتژی های رشد اقتصادی بسیاری از دولت‌های محلی و ملی در سراسر جهان است.

به این منظور، دولت‌ها معمولاً در توسعه اکوسیستم‌های کارآفرینانه، که ممکن است شامل خود کارآفرینان، برنامه‌های حمایتی دولت و سرمایه گذاران خطرپذیر باشد کمک می کنند. آنها همچنین ممکن است شامل سازمان‌های غیردولتی مانند انجمن‌های کارآفرینان، جوجه کشی کسب و کار و برنامه‌های آموزشی باشند.

به عنوان مثال سیلیکون وَلِی کالیفرنیا اغلب به عنوان نمونه ای از اکوسیستم کارآفرینانه با عملکرد خوب ذکر می‌شود. این منطقه دارای پایگاه سرمایه گذاری خطرپذیر ، مجموعه وسیعی از استعدادهای تحصیلکرده، به ویژه در زمینه های فنی، و طیف گسترده ای از برنامه‌های دولتی و غیر دولتی است که مشاغل جدید را تقویت کرده و اطلاعات و پشتیبانی را برای کارآفرینان ارائه می‌دهد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید