اشرف غنی رییس‌جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که ترک کردن کابل سخت‌ترین تصمیم در زندگی‌اش بوده است.

 اشرف غنی: ترک کابل سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام بود؛ از مردم عذرخواهی می‌کنم

به گزارش سلام نو به نقل از اسپوتنیک، محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری فراری افغانستان، طی بیانیه‌ای تصمیم ترک کردن کابل را سخت‌ترین تصمیم در زندگی خود خواند و از مردم افغانستان به‌ خاطر اینکه «همه‌چیز به چنین فاجعه‌ای ختم شد» عذرخواهی کرد.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور پیشین افغانستان که در آستانه پیشروی طالبان ، این کشور را ترک کرد، با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای ترک افغانستان دفاع کرده و آن را سخت ترین تصمیم زندگی خود خواند.

بر اساس این گزارش، اشرف غنی همچنین تاکید کرد که ترک افغانستان با پیشنهاد نیروهای امنیتی ارگ ریاست جمهور افغانستان صورت گرفته و تنها راه برای خاموش نگه داشتن تفنگ ها و به راه افتادن جنگ خونین در این کشور بود.

وی در بیانیه خود اعلام کرد: من به مردم افغانستان توضیح می دهم که چرا در ۱۵ اوت پس از ورود ناگهانی طالبان به شهر، از کابل خارج شدم… من به اصرار نیروهای ارگ افغانستان را ترک کردم و به من توصیه کردند که در معرض خطر تکرار همان درگیری وحشتناک خیابان به خیابان در جنگ داخلی در دهه ۱۹۹۰ قرار داریم.

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: از مردم افغانستان عذرخواهی می کنم که نتوانستم به گونه ای دیگر کار را تمام کنم.

وی همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود، مدعی شد که شایعه خارج ساختن میلیون ها دلار پول توسط وی از افغانستان کاملاً دروغ بوده و وی حاضر است در مجامع بین المللی حقانیت خود در این خصوص را اثبات کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید