بررسی اولویت‌دار طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد موافقت قرار گرفت.

مجلس با بررسی اولویت‌دار طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کار موافقت کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۷ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با در اولویت بررسی طرح تسهیل صدور برخی مجوزها برای کسب و کار با ۱۵۷ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محسن زنگنه به عنوان نماینده متقاضیان بررسی اولویت‌دار این طرح، گفت: ضرورت طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بر همه روشن است. یکی از موانع‌ جدی در جهت رونق تولید، بحث مجوزهای کسب‌ و کار است که رتبه ایران از حیث سهولت صدور این مجوزها در سطح جهانی مناسب نیست.

وی متذکر شد: در سال ۸۷ قانونی تحت عنوان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تنظیم و مصوب شد که در ماده ۷ آن دولت ملزم شد تا شرایط صدور مجوزها را تسهیل کند. در سال ۹۵ نیز اصلاحاتی در این قانون اعمال شد اما همچنان ضعف‌هایی باقی است که بروکراسی پیچیده‌ای را برای صدور مجوز کسب‌وکارها ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شفافیت اطلاعات و قوانین مربوط به حوزه کسب‌ و کار یکی از مواردی است که در این طرح آمده است و این طرح دولت را مکلف می‌کند که پایگاه اطلاعات قوانین را ایجاد کند و بعد از مدتی دولت مجوز اجرای قانونی را بدون ثبت در این پایگاه ندارد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این طرح کلیه مجوزها ثبت محور می‌شوند و هر فردی درخواست مجوزی را در درگاه ملی مجوزهای کسب‌ و کار ثبت کند، بعد از سه روز آن را دریافت می‌کند. همچنین یکی دیگر از مشکلات کسب‌ و کارها بحث تعارض منافع است که در این طرح به آن توجه شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید