قبل از این­که یاد بگیریم چگونه لکه های دئودورانت را از بین ببریم، بیایید به خاطر بیاوریم که در وهله چرا این لکه ها ایجاد می شوند. باقی مانده سفیدی که می بینید از خواص ضد عرق خوشبو کننده شما ناشی می شود.

چگونه لکه‌های خوشبو کننده‌ها را از روی لباس از بین ببریم

معمولا در فصل گرما و برای جلوگیری از بوی بد بدن در اثر عرق کردن، از دئودورانت یا همان خوشبوکننده ها استفاده می کنیم و بعد از استفاده متوجه می شویم که لکه های سفید گچی روی لباس ها ایجاد می شود، بنابراین بیایید یک­بار و برای همیشه نحوه پاک کردن این لکه ها را بیاموزیم.

قبل از این­که یاد بگیریم چگونه لکه های دئودورانت را از بین ببریم، بیایید به خاطر بیاوریم که در وهله چرا این لکه ها ایجاد می شوند. باقی مانده سفیدی که می بینید از خواص ضد عرق خوشبو کننده شما ناشی می شود. نمک های آلومینیوم مورد استفاده در ضد عرق ها اغلب یک رد گچی بر روی پوست باقی می گذارد که می تواند به لباس منتقل شود و لکه های سفید بر جای بگذارد. این سفیدی ها با گذشت زمان تجمع یافته و باعث ایجاد لکه می شوند.

از آنجا که این لکه ها ظاهر ناخوشایندی ایجاد می کنند، باید بدانید که چگونه لکه های خوشبو کننده را از بین ببرید (یا در وهله اول از ایجاد آن ها جلوگیری کنید). بنابراین برای حفظ شادابی، تمیزی و عاری از لک بودن لباس های خود، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

نحوه جلوگیری از ایجاد لکه های خوشبو کننده

برای جلوگیری از ایجاد لکه بر روی لباس پس از استفاده از دئودورانت، حتما چند دقیقه منتظر بمانید تا دئودورانت خشک شود و سپس لباس خود را بپوشید. همچنین می توانید از یک دئودورانت که حاوی نمک آلومینیوم نیست استفاده کنید، زیرا نمک آلومینیوم عامل اصلی ایجاد لکه های سفید است.

چگونه لکه های خوشبو کننده را از روی لباس پاک کنیم

از بین بردن لکه های خوشبو کننده به سه مرحله آسان خلاصه می شود:

۱. محلول لکه­بر را روی خود لباس بریزید و آن را با برس یا حوله بمالید.

۲. سینک ظرفشویی را با آب داغ برای لباس­های پنبه و آب سرد برای ابریشم، پشم و ترمه پر کنید. سپس اجازه دهید لباس شما ۳۰ دقیقه در آب خیس بخورد.

۳. در انتها لباس خود را در ماشین لباسشویی شستشو دهید یا اینکه با دست بشویید.

برای پاک کردن لکه های دئودورانت روش دیگری نیز وجود دارد. در این روش لکه دئودورانت را حدود یک ساعت در سرکه سفید خیس کنید و سپس آن را با یک مسواک قدیمی و تمیز مسواک بزنید. سپس لباس را با یک شوینده مناسب بشویید. خیساندن لکه های خوشبو کننده در سرکه سفید برای لباس­های سفید و رنگی مناسب است.

برای اطمینان از جلوگیری از ایجاد لکه های دائمی در زیر بغل لباس های خود، یک شستشوی روزانه معمولی می تواند با جلوگیری از شدیدتر شدن لکه های دئودورانت در طول زمان کمک کننده باشد. شستن یا خشک کردن بلوزها و پیراهن های خود پس از هر بار استفاده، از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید