پیشرفت صنعت و تکنولوژی در سال‌های اخیر سبب پیدایش کسب و کارهای بسیار زیادی شده است که به صورت فیزیکی و مجازی در حال فعالیتند.

نقش هویت بصری در برندسازی و توسعه کسب و کارها

با توجه به این که کسب و کارهای مشابه بسیاری با یکدیگر در حال رقابتند، بیشتر دیده شدن مشاغل نقش پررنگی در افزایش فروش و رشد آن‌ها دارد. از طرفی از آنجا که امروزه افراد به دنبال محصولات شناخته شده با مارک‌های معتبر هستند، برندسازی برای کسب و کارها اهمیت بسیاری دارد. برندسازی هدف بزرگی است که تلاش‌های زیادی را می‌طلبد. کارفرمایان برای کسب اعتبار سازمانی دائما به دنبال برندسازی هستند. در این بین هویت بصری برند مهم‌ترین فاکتور برای رسیدن به این هدف است. هر کسب و کاری با هدف توسعه و افزایش درآمد فعالیت خود را آغاز می‌کند. در این راستا می‌توان با اطمینان گفت  که هویت بصری برند نقش هدفمندی در توسعه مشاغل دارد.

هویت بصری برند چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است تعریف مختصری از هویت بصری داشته باشیم. هویت بصری به مجموعه عناصری گفته می‌شود که در کنار هم تصویر قدرتمندی از کسب و کار و برند شما را در ذهن مخاطب می‌سازند. به این مثال توجه کنید تا اهمیت هویت بصری برند برایتان ملموس شود. وقتی شما به یک جلسه کاری رسمی دعوت می‌شوید که رقبایتان نیز در آن حضور دارند، سعی می‌کنید با بهترین پوشش در جلسه شرکت کنید تا علاوه بر افزایش اعتماد به نفستان، خود را در مقابل رقبا قدرتمند جلوه دهید. هویت بصری دقیقاً همین هدف را دنبال می‌کند. کسب و کارهای مختلف با طراحی هویت بصری تلاش می‌کنند که به مجموعه و حوزه کاری خود اعتبار ببخشند. وقتی کاربران بتوانند به شما اعتماد کنند با رغبت بیشتری به خرید و یا سفارش خدمات می‌پردازند و از این طریق مشتریان فعلی شما به مشتریان دائمی تبدیل شده و این کاربران مشتریان فعلی بیشتری را تشویق و جذب می‌کنند. به این ترتیب ناخوداگاه برندسازی اتفاق می‌افتد.

ابزارهای مورد نیاز برای طراحی هویت بصری برند

هویت بصری چهره‌ای است که از شما در ذهن مخاطب ثبت می‌شود، بنابراین می‌تواند به صورت یک تصویر، آرم، علامت و نشان تجاری مخصوص باشد که به عنوان لوگو بر روی رسانه هایی مثل کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت، بنر تبلیغاتی و غیره درج می‌شود و به صورت فیزیکی در دسترس کاربران هدف قرار می‌گیرد. هویت بصری در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ هم اهمیت بسیاری دارد و باعث اعتبار سایت، فروشگاه اینترنتی و صفحات مجازی کسب و کارها می شود. در هر صورت آن چه که اهمیت دارد چگونگی طراحی یک تصویر زیبا و حرفه‌ای برای ماندگار شدن در ذهن مخاطب است. هر کسب و کاری برای رسیدن به برندینگ حرفه ای سعی می‌کند یک هویت برای خود بسازد. بنابراین ممکن است روزانه با هزاران تبلیغات تصویری مواجه شوید. مهم این است تصویری از شغل خود بسازید که در بین هزاران کسب و کار بتواند نظر کاربران را به خود جلب کند.

در عرصه تبلیغات و برندینگ گاهی یک عکس یا نشان تجاری همه چیز است و می‌تواند گویاتر از هزار کلمه باشد. بزرگ‌ترین مزیت افزایش آگاهی کاربران در این عرصه این است که مشتری این مسئله را به خوبی درک می‌کند که وقتی یک برند تلاش‌های بسیاری صرف معرفی خود می‌کند و برای طراحی یک تصویر برای ساخت هویت بصری برند خود چنین خلاقیت‌ها و ایده‌های نوینی را پیاده می‌کند، قطعاً محصولات باکیفیتی برای عرضه دارد. وقتی کارفرما چنین به جلوه بصری خود اهمیت می‌دهد، قطعاً دست پر وارد رقابت با  کسب و کارهای مشابه شده است. گذشته از ابزارهای تبلیغاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، عناصری دیگری از قبیل، لباس، لوازم تحریر، طراحی داخلی محیط کار و هر چیز دیگری که تصویری از کسب و کار  را در ذهن مخاطب ایجاد کند، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

طراحی هویت بصری

دلایل اهمیت طراحی هویت بصری برند

  • هر چیزی که در جامعه به شناخت کافی برسد،خود به خود اعتبار زیادی می‌یابد و مردم به راحتی به آن اعتماد می‌کنند. در مورد کسب و کارهای اینترنتی این نکته را در نظر بگیرید که هرچند گسترش مشاغل مختلف در دنیای اینترنت به نفع کاربران است اما هنوز هم افراد زیادی از طریق خریدهای اینترنتی غیر معتبر ضرر می‌کنند و هنگام خرید به نماد اعتماد آن توجه دارند. جلوه بصری برند در واقع همان نماد اعتماد است که مشتری به حرفه شما می‌بخشد. در مسیر برندسازی مشتری مداری و اهمیت به سلایق مشتریان اهمیت بسیاری دارد. برای کسب اعتبار باید خود را با قدرت معرفی کنید.
  • برقراری تعامل درست بین کارفرما و کاربر در برندسازی و توسعه کسب و کارها بسیار مهم است. این ارتباط زمانی شکل می‌گیرد که کارفرما بتواند به خوبی پیام خود را به مخاطب  انتقال دهد.‌ کارفرما می‌تواند  با یک تصویر حرفه‌ای و خلاقانه پیام خود را به شکل صحیحی به مخاطب منتقل کند.
  • هویت بصری برند تجربه کاربری خوبی برای مشتری به ارمغان می‌آورد.

طراحی هویت بصری

مهم‌ترین رسانه هویت بصری برند

برای ساخت یک هویت بصری قدرتمند برای برندسازی گذشته از عناصری که در ساخت هویت نقش دارند، داشتن یک ذهن خلاق و ایده پرداز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این راستا می‌توان عکاسی صنعتی را مهم‌ترین رسانه هویت بصری دانست. عکاسان صنعتی علاوه بر تخصص و تجربه‌ای که در گرفتن تصاویر تبلیغاتی دارند از ذهن خلاقی برخوردارند و ایده‌های نوینی را برای طراحی لوگو ارائه می‌دهند. در تصاویر تبلیغاتی تمام جنبه‌های محصول و مزایای آن نشان داده می‌شود. در طراحی هویت بصری توجه به نیاز مشتری بسیار حائز اهمیت است. تصاویر تبلیغاتی به گونه‌ای تولید می‌شوند که مشتری رفع نیاز خود را در خرید محصول مورد نظر می‌بیند. به این ترتیب هویت بصری به برندسازی و افزایش فروش منجر می‌شود.

نقش هویت بصری در برندسازی و توسعه کسب و کارها

بهترین استودیو برای طراحی هویت بصری برند 

هویت بصری نوعی تبلیغ دائمی برای کسب و کار شما محسوب می‌شود. اگر به دنبال یک استودیو معتبر برای سفارش طراحی جلوه بصری با قیمت مناسب و کیفیت عالی و منحصر به فرد هستید، استودیو مانی با سابقه درخشان کاری بهترین انتخاب برای شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر وارد سایت استودیو مانی شوید.

https://studiomani.ir

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید