جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در دستوری به وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا برای یکسال دیگر تحریم‌ها علیه کوبا را تمدید کرد.

دستور بایدن برای تمدید تحریم‌های کوبا به مدت یک سال دیگر

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در دستوری برای آنتونی بلینکن و جنت یلن، وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های مالی و تجاری برای یکسال دیگر علیه کوبا تمدید می‌شود.

بایدن گفت: تشخیص دادم که ادامه تمدید تحریم‌ها علیه مقام‌های کوبایی برای یکسال دیگر به نفع منافع ملی ایالات متحده است. این تحریم‌ها شامل تحریم بخش نقل و انتقال پول و تجارت علیه کوبا است که تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲ تمدید می‌شود.

این تحریم‌ها از سوی اداره تنظیم مقررات کنترل دارایی‌های کوبا شامل نقل و انتقال پول، طلا، اوراق بهادار و سایر اموال و دارایی‌ها بین موسسات کوبایی و ایالات متحده از جمله حواله‌های مالی می‌شود.

کوبا در بحبوجه بحران اقتصادی در نتیجه اقداماتی برای از بین بردن کرونا و تشدید تحریم‌های اقتصادی واشنگتن با کاهش شدید مواد اولیه روبروست.

برخی از کشورها چون روسیه، چین، ونزوئلا، ویتنام، مکزیک، بولیوی و جمهوری دومینیکن اخیرا به دلیل این بحران اقتصادی در کوبا کمک‌های پزشکی و بشردوستانه برای این کشور ارسال کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید