خانم خزل پور، هشتمین شهید مدافع سلامت یزد است که در راه دفاع از سلامت مردم استان، به خیل دیگر شهدا پیوست.

کرونا جان یکی از مدافعان سلامت یزد را گرفت / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: مریم خزل پور، کارشناس مامایی شاغل مرکز خدمات جامع سلامت آزادشهر که در راستای انجام وظیفه از سلامت عمومی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا فعالیت می کرد، بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به شهادت رسید.

سبد ابراهیم سلمانی افزود: متاسفانه حوزه بهداشت استان یکی دیگر از اعضای تلاشگر و فداکار خود را در راه مبارزه با کرونا از دست داد و این ضایعه موجب تأثر و تألم فراوان همکاران آن مرحومه شد.

سلمانی تصریح کرد: خانم خزل پور، هشتمین شهید مدافع سلامت یزد است که در راه دفاع از سلامت مردم استان، به خیل دیگر شهدا پیوست.

کرونا جان یکی از مدافعان سلامت یزد را گرفت / عکس

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه «شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید