ویدئوی کوتاهی که بازنشر شده که نشان می‌دهد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دوره جهاد افغانستان به دیدار احمدشاه مسعود فرمانده برجسته جهاد افغانستان رفته بود.

فیلمی دیده نشده از دیدار سردار سلیمانی با احمدشاه مسعود

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، ویدئوی کوتاهی مربوط به دوره جهاد افغانستان علیه اشغالگران اتحاد جماهیر شوروی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در اتاق فرماندهی جهاد در کنار احمدشاه مسعود فرمانده اسطوره‌ای افغانستان نشان می‌دهد.

گفتنی است احمد مسعود پسر احمدشاه مسعود پس از شهادت پدرش گفته بود: "حاج قاسم بعد از شهادت پدرم به خانه ما آمد و گفت من و پدرت پیمانی باهم داشتیم که اگر من شهید شدم او حق پدری و عمویی را برای فرزندانم ادا کند و اگر او شهید شد من حق عمویی را ادا کنم."

احمدشاه مسعود دو روز قبل از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به دست شبکه تروریستی القاعده به شهادت رسید.

احمد مسعود هم‌اکنون به‌عنوان فرمانده نیروهای پنجشیر با طالبان که از روز ۲۴ مرداد حکومت افغانستان را به دست آورده درنبرد است.

سردار سلیمانی در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی در حمله نیروهای نظامی آمریکا در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا حمیدی NL ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 0
    با توجه به تخریب مقبره ی احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان و شخصیتی که هرگز با دشمنان وطنش سازش نکرد خوی ددمنشی و داعشی طالبان را به نمایش گذاشت به عنوان یک مسلمان که با احمدشاه مسعود اشنایی نزدیک داشتم این جسارت و وحشیگری را محکوم میکنم احمدشاه مسعود سردار سلیمانی افغانستان بود و برای همه مسلمانان ازاده محترم بوده و خواهد بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید