مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: در حال همکاری با آمریکا و قطر برای ازسرگیری پروازها در فرودگاه کابل هستیم چون تا زمانی که امنیت برقرار نشود، خطوط هوایی پروازی نخواهند داشت.

همکاری ترکیه با آمریکا و قطر برای راه‌اندازی پروازهای فرودگاه کابل

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه ان.تی.وی گفت: ما در رابطه با فرودگاه کابل با آمریکا و قطر کار می‌کنیم. پروازها باید مطابق با قوانین و استانداردهای ایمنی بین‌المللی از سر گرفته شود. ایمنی اصلی‌ترین معیار است. چه کسی آن را تأمین می‌کند؟ طالبان معتقد است که این امکان وجود دارد اما تا زمانی که در آنجا امنیت برقرار نشود، هیچ ایرلاینی جرات نمی‌کند پروازها را از سر بگیرد. ما همچنان بر این مساله تأکید می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه گفت: در حالی که هواپیماها در واقع می‌توانند از فرودگاه کابل بلند شده و در آنجا فرود بیایند، شروع به کار خطوط هوایی زمان میبرد، زیرا لازم است تجهیزات آسیب‌دیده جایگزین شوند.

چاووش اوغلو گفت: برخی از شرکتهای مدیریتی باید در فرودگاه کار کنند یا برخی از کشورها باید برای نظم دادن به امور در آنجا همکاری داشته باشند. نوزده کارشناس فنی در آنجا باقی مانده‌اند، متخصصان قطری هم وارد و مشغول کار شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید