مصرف روزانه سیر و محصولات مشتق شده از آن به‌عنوان یک درمان کمکی امکان‌پذیر است و عوارض جانبی و سمیت ناشی از داروهای اصلی مورد استفاده در درمان بیماری را کاهش دهد.

فواید عصاره سیر در درمان کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مرکز پردازش بیولوژیکی نوآورانه و کاربردی، موحالی و مرکز منطقه‌ای بیوتکنولوژی، فریدآباد هند به‌طور مشترک در حال تحقیق روی عصاره طبیعی سیر به‌عنوان مهارکننده احتمالی پروتئین ACE۲ هستند، گیرنده‌ای که به‌عنوان نقطه ورود ویروس کرونا به سلول‌های انسانی عمل می‌کند و حاوی اسیدهای آمینه موجود در ویروس است.

 سیر، ادویه رایج برای طعم دادن به غذاست همچنین در نسخه‌های طب سنتی برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می‌شود. عصاره سیر دارای ترکیبات ارگانوسولفور است که خواص قوی آنتی‌اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد سرطانی و ضد میکروبی دارد.

یکی از مقامات ارشد بخش تحقیقات بیوتکنولوژی اظهار کرد: بررسی کامل عصاره سیر با توجه به تجزیه کیفی و فعالیت بیولوژیکی آن در شرایط خارج از ارگانیسم و درون یک موجود زنده مورد هدف قرار گرفت.نتایج این مطالعه ممکن است به فواید عصاره سیر در درمان کووید -۱۹ کمک کند.

در این تحقیق ویژگی‌های عصاره سیر شامل ترکیبات، شاخص ضریب شکست، چسبندگی و غلظت آن مورد بررسی قرار گرفت.این مقام مسئول گفت: مطالعات مرتبط برای استفاده آموزشی و مصرف عصاره سیر در مدیریت درمان بیماران کووید -۱۹ با همکاری مرکز منطقه‌ای بیوتکنولوژی در حال انجام است.

پزشکان آیورودا (طب سنتی هند) ادعا می‌کنند که سیر یکی از کارآمدترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی در برابر طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها و باکتری‌هاست.سوچتا خیبر، دانشمند مرکز پردازش بیولوژیکی نوآورانه و کاربردی بیان کرد: ترکیبات ارگانوسولفور و فلاونوئید موجود در سیر مسئول تقویت سیستم ایمنی هستند.

وی ادامه داد: مصرف روزانه سیر و محصولات مشتق شده از آن به‌عنوان یک درمان کمکی امکان‌پذیر است و عوارض جانبی و سمیت ناشی از داروهای اصلی مورد استفاده در درمان بیماری را کاهش دهد.وی تصریح کرد: بررسی مقاومت سارس-کوو-۲ (SARS-CoV-۲ ) در برابر ترکیبات موجود در عصاره سیر نشان داد: ۱۷ ترکیب ارگانوسولفور که ۹۹.۴ درصد از عصاره سیر را تشکیل می‌دهند، دارای تعاملات قوی با اسیدهای آمینه پروتئین ACE۲ و پروتئاز اصلی PDB۶LU۷  سارس-کوو-۲ است.

نتایج نشان داد که عصاره سیر منبع آنتی‌ویروس طبیعی ارزشمندی است که به جلوگیری از حمله ویروس کرونا به بدن انسان کمک می‌کند.مطالعات مشابهی نیز در انگلستان و چین برای درک اثربخشی سیر بر درمان کرونا در حال انجام است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید