اولین داروی کرونای جهان ساخته شده در چین توسط شرکت سینوفارم وارد آزمایش بالینی کرد.

ساخت اولین داروی کرونای جهان در چین توسط شرکت سینوفارم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، نائب‌رئیس گروه بیوتکنولوژیک ملی چین (CNBG) به‌عنوان زیرشاخه شرکت داروسازی «سینوفارم»، اعلام کرد که اولین داروی کوویدـ۱۹ جهان، تولیدشده بر اساس ایمونوگلوبولین‌های سرم انسانی ساخته‌شده از پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی وارد فاز آزمایش‌های بالینی می‌شود.

در بیانیه رسمی منتشرشده در حساب وی‌چت کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی‌های دولتی شورای دولتی چین به‌نقل از «جو جینگ‌جین» (Zhu Jingjin) سرپرست آزمایشات بالینی CNBG آمده است که پلاسمای نقاهت پیشتر در برنامه درمانی ملی کوویدـ۱۹ گنجانده شده و اثربخشی بسیار خوبی برای بیماران با وضعیت حاد و وخیم ابتلا به کرونا را نشان داده است.

آخرین نمونه واکسن‌های نسل دوم کوویدـ۱۹ تولیدشده توسط CNBG که به‌صورت ویژه برای واریانت‌های مختلف دلتا و بتا طراحی شده‌اند نیز نتایج اولیه خوبی نشان داده‌اند.

بیش از ۲.۱ میلیارد دوز واکسن کرونا تا روز شنبه اخیر در سراسر کشور چین تزریق شده است و این در حالی است که سینوفارم به‌عنوان تولیدکننده اصلی واکسن در این کشور، روز گذشته (یکشنبه ۵ سپتامبر/ ۱۴ شهریور ماه) از ارائه یک طرح رسمی برای گرفتن تأیید تزریق دوز بوستر و تقویت‌کننده خبر داد.

گلوبال تایمز به‌نقل از CNBG نوشت که داروی ضد کوویدـ۱۹ جدیدی که از پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی و یا افراد واکسینه‌شده غیرآلوده تولید می‌شود، حاوی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده کرونا با قدرت بالاست؛ این دارو مطالعات پیش‌بالینی و آزمایشات حیوانی را تکمیل کرده است که نتیجه آنها رهایی قابل‌توجه از علائم کرونا و آسیب ناشی از ابتلا به عفونت ویروسی کروناست؛ این دارو به‌زودی وارد فاز سوم می‌شود.

با این حال، کارشناسان هشدار داده‌اند که پیشگیری و واکسیناسیون همچنان کارآمدترین ابزار برای متوقف کردن چرخه ابتلا به عفونت ویروسی کروناست و در این بین، داروهای ویژه می‌توانند به‌صورت محدود کمککننده باشند.

«تائو لینا» ناظر واکسن کوویدـ۱۹ در شانگهای در این رابطه می‌گوید: «به‌محض آلوده شدن انسان به ویروس کرونا، این ویروس از سلول‌های انسان برای تکثیر مداوم ویروس‌های جدید استفاده می‌کند و ایمونوگلوبولین‌های انسانی می‌توانند صرفاً ویروس‌های خارج از سلول را خنثی کنند و ایمنی سلولی از طریق واکسن‌ها ضروری است.»

یک استاد ایمونولوژیست دیگر مستقر در پکن که تمایلی به افشای نامش نداشته است، نیز گفت که این داروی جدید ضد کوویدـ‌۱۹ ممکن است حاوی خطر ابتلا به عفونت‌های ناشی از سایر ویروس‌ها مانند هپاتیتB و اچ‌آی‌وی و همچنین سایر بیماری‌های واگیردار از طریق خون باشد

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید