قیمت بیت کوین عصر روز دوشنبه، با رشد ۱.۴۹ درصدی به ۵۲ دلار و ۶۸۰ سنت رسید. دلیل رشد اخیر قیمت بیت کوین، اظهارات رییس جمهور السالوادور عنوان شده است.

اظهارات رییس جمهور السالوادور بیت کوین را گران کرد

به گزارش سلام نو به نقل از اتاق بازرگانی تهران، تشدید مقررات نظارت بر استخراج و مبادلات رمزارزها در چین، قیمت ارزهای دیجیتال را در ماه‌های گذشته پایین کشید، اما در هفته جاری، انتشار خبری از آمریکای مرکزی به اهرمی برای رشد قیمت در این بازار تبدیل شد.

 قیمت بیت کوین عصر روز دوشنبه، با رشد ۱.۴۹ درصدی به ۵۲ دلار و ۶۸۰ سنت رسید. دلیل رشد اخیر قیمت بیت کوین، اظهارات رییس جمهور السالوادور عنوان شده است.نایب بوکله، در شبکه اجتماعی توییتر فاش کرد این کشور ۲۰۰ بیت کوین خریده و نوشت «با نزدیک شدن به زمان تعیین شده، کارگزاران ما خریدهای بیشتری انجام می‌دهند». در ادامه در همان روز اعلام شد السالوادور ۴۰۰ بیت کوین خریده است.

السالوادور در هفتم سپتامبر گذشته، بیت کوین را قانونی اعلام کرد. هرچند بوکله اعلام کرد این حرکت به حفظ میلیون‌ها دلار سرمایه السالوادوری‌هایی که در خارج زندگی می‌کنند کمک می‌کند، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم هنوز درباره استفاده از بیت کوین در این کشور تردید دارند.

نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال و تهدیدهای قانونی و مالی که استفاده از این رمزارزها برای موسسات مالی ایجاد می‌کند، از دلایل عمده تردید مردم در این کشور برای استفاده و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. یک نظرسنجی که در دانشگاه السالوادور انجام شده می‌گوید بیت کوین با وجود قانونی شدن، هم چنان در این کشور محبوب نیست. دو سوم از پاسخ دهندگان گفته اند، قانون مربوط به بیت کوین باید لغو شود. هم چنین بیش از ۷۰ از پاسخگویان درصد دلار آمریکا را به بیت کوین ترجیح می‌دهند.

بلومبرگ در این باره نوشت علاقمندان و مخالفان ارزهای دیجیتال چشم به آمریکای مرکزی دوخته اند تا ببینند آیا تعداد قابل توجهی از مردم حاضرند در کنار دلار آمریکا از بیت کوین برای مبادله استفاده کنند و آیا درارزهای دیجیتال برای ملت‌های فقیر آمریکای مرکزی فایده‌ای دارد؟

اگر السالوادور در قانونی کردن بیت کوین تجربه موفقی را ثبت کند، ممکن است دیگر کشورها از آن پیروی کنند. دولت بوکله، نزدیک به ۲۰۰ دستگاه خودپرداز برای بیت کوین در این کشور ایجاد کرده است که مبادله بیت کوین به دلار امریکا را تسهیل می‌کند.

اقتصاد دلاریزه السالوادور به میزان زیادی به حواله‌هایی که السالوادورهای مهاجر به خانه می‌فرستند وابسته است. در سال گذشته ارزش این حواله‌ها به ۶ میلیارد دلار رسید که یک پنجم از تولید ناخالص داخلی السالوادور است. بوکله امیدوار است با قانونی کردن بیت کوین هزینه‌های انتقال این پول‌ها به کشورش را به میزان زیادی کاهش دهد.

ریسک بالا در بازار رمزارزها باعث شده نهادهای مالی جهان مثل صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به السالوادور درباره خرید و ذخیره رمزارزها هشدار دهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید