پوشیدن لباس‌های جدید بدون شستن آنها می‌تواند منجر به درماتیت تماسی شود، واکنشی که در مواقع حساسیت در پوست شما ایجاد می‌شود یا پوست به چیزی که با آن در تماس است حساسیت ایجاد می‌کند.

تاثیر لباس‌ها بر زیبایی و سلامت پوست شما چیست؟

همیشه سعی کنید لباس‌های جدید را قبل از پوشیدن بشویید. دلیل اصلی این کار این است که افراد زیادی قبل از شما آن لباس را پوشیده‌اند. اما گاهی اوقات به دلیل تنبلی یا عجله داشتن، لباس‌های نو را قبل از این که بشوییم می‌پوشیم و این کار اصلا درست نیست. متخصصان پوست می‌گویند همیشه باید لباس‌های جدید را بشویید، زیرا آنها می‌توانند حاوی مواد شیمیایی باشند که می‌تواند پوست شما را به طور جدی تحریک کند. همه لباس‌ها را قبل از پوشیدن بشویید اما مراقب شستن لباس‌های جدید بچه ها باشید، زیرا پوست آنها به تحریک ناشی از مواد شیمیایی بسیار حساس است.

عواقب پوشیدن لباس‌های جدید بدون شستن آنها

پوشیدن لباس‌های جدید بدون شستن آنها می‌تواند منجر به درماتیت تماسی شود، واکنشی که در مواقع حساسیت در پوست شما ایجاد می‌شود یا پوست به چیزی که با آن در تماس است حساسیت ایجاد می‌کند. درماتیت تماسی می‌تواند در نتیجه رنگ‌های به کار برده شده برای رنگ آمیزی مواد لباس مانند پلی‌استر و نایلون ایجاد شود. واکنش‌های پوستی همچنین می‌تواند ناشی از مواد نگهدارنده مانند فرمالدئید باشد که برای حفظ لباس بدون چروک در هنگام حمل استفاده می‌شود.

شما باید حداقل یکبار لباس‌های خود (و همچنین روتختی و حوله حمام) را قبل از مصرف بشویید تا از شر اکثر مواد شیمیایی موجود در آنها خلاص شوید. برخی از بقایای شیمیایی باقی می مانند اما با شستشوی بعدی از بین میروند. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از شوینده‌های طبیعی استفاده کنید.

اگر قبل از پوشیدن لباس‌های جدید آن ها را نشویید و دچار درماتیت تماسی شوید، پوست شما قرمز، خارش دار و گاهی پوسته پوسته می‌شود. اگر مشکل پوستی شما بسیار شدید باشد، حتی ممکن است در پوست تاول نیز ایجاد شود. این بثورات پوستی معمولا در جایی ایجاد می شوند که لباس با پوست تماس پیدا می‌کند و اغلب اطراف بغل است. سایر قسمت های رایج که دچار تاول می‌شود شامل دور کمر و ران شما (هرجا که لباس تنگ تر ) است.

گزینه های درمانی درماتیت تماسی شامل کرم‌های کورتیزونی بدون نسخه، آنتی هیستامین‌ها و کمپرس سرد است. دو عامل در ایجاد یا عدم ابتلا به درماتیت تماسی نقش دارند که شامل مدت زمان پوشیدن لباس شسته نشده و تعریق است. بنابراین هنگامی که یک بلوز شسته نشده را فقط یک ساعت می‌پوشید و هنوز عرق نکرده‌اید، احتمال کمتری برای جوش زدن و حساسیت پوستی وجود دارد. اما هنگامی که یک ژاکت جدید و شسته نشده را در تمام طول روز می‌پوشید، به احتمال زیاد دچار مشکلات پوستی و حساسیت خواهید شد. زمانی که لباس شسته نشده ای را می پوشید و عرق می‌کنید، مواد شیمیایی لباس آزاد می‌شود و سپس به احتمال زیاد باعث بثورات پوستی می‌شود.

بنابراین تمام تلاش خود را انجام دهید تا همیشه لباس‌های جدید را قبل از پوشیدن شستشو دهید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید