بانک کشاورزی تا ۱۳ شهریورماه سال جاری تعداد ۱۵هزار و۶۰۱ فقره تسهیلات، جمعاً به مبلغ ۲۴هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت کرده است .

توجه ویژه بانک کشاورزی به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:افزایش ۲برابری پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، تسهیلات پرداختی این بانک برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از مبلغ ۱۲هزار و۷۷۰ میلیارد ریال در شهریور سال۱۳۹۹ به مبلغ ۲۴هزار و۸۵۳ میلیارد ریال در شهریورماه سال جاری افزایش یافته است که حاکی از افزایش نزدیک به ۲برابری تسهیلات پرداختی در این بخش،طی مدت یاد شده است.

بر اساس این گزارش، تسهیلات پرداختی این بانک برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از رشدی حدود ۹۵درصد برخوردار بوده است و با پرداخت این مبلغ در سال جاری علاوه بر پوشش افزایش قیمت ماشین های کشاورزی،تعداد بیشتری از این ماشین ها به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی افزوده شده است.

این گزارش می افزاید؛ برنامه عملیاتی تعیین شده از سوی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای پایان سال جاری مبلغ ۳۰هزار میلیارد ریال تعیین شده است که تا کنون حدود ۸۳ درصد از این برنامه محقق شده است.

شایان ذکر است،توسعه مکانیزاسیون به عنوان یکی از عوامل اساسی رشد و پایداری تولید کشاورزی به ویژه در زیر بخش زراعت، جزو اولویت های این بانک در پرداخت تسهیلات قرار دارد که خوشبختانه تسهیلات پرداختی به این بخش رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید