کاش کسانی که دست به چنین اقداماتی، مثل اخراج بیژن عبدالکریمی، می‌زنند تنها لحظه‌ای به عواقب کارهای خود بیاندیشند و هزینه‌های سنگینی که روی دست نظام سیاسی و جامعه ایرانی می‌گذارند را مدنظر قرار دهند!

اخراج بیژن عبدالکریمی از دانشگاه آزاد و سه تذکر به عاملین این اخراج

سلام نو سرویس سیاسی: عصر روز یکشنبه وب‌سایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، و چند خبرگزاری از اخراج دکتر بیژن عبدالکریمی، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال خبر دادند. به گزارش رسانه‌ها دلیل اخراج عبدالکریمی «دفاع از نظام سلطنتی و خاندان پهلوی» بوده است.

این اتفاق موجی از انتقادات شدید از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی را در پی داشت. چهره‌های مختلف نسبت به برخورد صورت گرفته با یک استاد دانشگاه اعتراض کردند و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نیز در بیانیه‌ای اعتراضی، این اقدام را مصداق «اخراج تفکر انتقادی از دانشگاه» خواند.

تا این لحظه انتقادات کارگر افتاده و محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس مرکز حقوقی و صیانت از دارایی های دانشگاه دستور بررسی مجدد حکم بازخرید شدن دکتر عبدالکریمی را صادر کرد.

فارغ از نتیجه این بررسی مجدد و حکم نهایی که برای بیژن عبدالکریمی صادر می‌شود، این اخراج تا همین لحظه هم محل پرسش و نقدهای بسیاری است که باید به آن توجه کرد.

اول: آنان که بیژن عبدالکریمی را به دفاع از نظام سلطنتی و خاندان پهلوی می‌دانند چه کسی را به چه چیزی متهم می‌کنند؟ عبدالکریمی استاد فلسفه است نه فعال سیاسی که از این و آن دفاع کند. در هیچ کجای کارنامه علمی او هم اثری از دفاع از پهلوی و حکومتش نیست.

این که او در چند برنامه تلویزیونی، یادداشت یا سخنرانی از نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت پهلوی سخن بگوید می‌شود دفاع از حکومت پهلوی؟ در صورتی که او در سخرانی‌های بیشماری نقاط تاریکی بسیاری را از دوران پهلوی تصویر کرده است.

دوم: آزادی تئوری‌پردازی در دانشگاه کجا رفته است!؟ قرار نبود یک استاد دانشگاه را به خاطر حرف زدن اخراج کنیم. اگر معتقدیم حرفش اشتباه است پاسخش را مدون و مُدلل بدهیم.

سوم: آنان که امثال بیژن عبدالکریمی را اخراج می‌کنند به مجموعه مواضع او نگاه کنند. او منتقد علوم انسانی اسلامی است ولی بارها گفته که نیروهای انقلابی یگانه نیروهایی هستند که به آنها امید دارد. او از انگشت شمار چهره‌های منتقدی است که از رویکردهای نظامی و منطقه‌ای ایران دفاع کرده است و بارها بر این نکته تاکید داشته. حالا این چهره را به خاطر حمایت از پهلوی اخراج می‌کنید؟ کمی عجیب نیست؟

کاش آنان که چنین کرده‌اند تنها لحظه‌ای به عواقب کارهای خود بیاندیشند و هزینه‌های سنگینی که روی دست نظام سیاسی و جامعه ایرانی می‌گذارند را مدنظر قرار دهند! انقلاب ایران انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و هست.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    جناب عبدالکریمی ما بزرگان عملی خود را همیشه دوست داشته ایم . با این نوع حرکات هیچ‌ چیز از بزرگی شما کم نخواهد شد بلکه به محبوبیتتان افزوده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید