گل کلم مانند دیگر سبزیجات این خانواده حاوی نوعی قند بوده که در بدن انسان هضم نشده و بدون تغییر به روده بزرگ می‌رود.

خواص شگفت‌انگیز گل کلم برای بدن + مضرات

به گزارش سلام نو، گل کلم یکی از پر کاربردترین سبزیجات بوده و به خصوص در تهیه ترشی استفاده می‌شود. همچنین افرادی که از خوردن برنج پرهیز می‌کنند آن را جایگزینی مناسب برای برنج می‌دانند.

گل کلم به دلیل طعم خنثی و تطبیق پذیری که دارد به شکل گسترده در دستورالعمل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گزینه بسیار مناسبی برای افرادی که می‌خواهند مصرف کربوهیدرات خود را کاهش داده و فیبر بیشتری مصرف کنند به شمار می‌رود.

این نوع از سبزیجات کالری بسیار کمی داشته و حاوی انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین سی است. همچنین فیبر و کلسیم زیادی در آن وجود داشته و سرشار از برخی مواد شیمیایی مفید مانند کلروفیل است.

با وجود همه مزایای گفته شده بسیاری از افراد هنگام خوردن گل کلم دچار برخی مشکلات می‌شوند. ما در ادامه قصد داریم برخی از آثار جانبی خوردن این سبزی سفید رنگ را به شما بگوییم.

گل کلم مانند دیگر سبزیجات این خانواده حاوی نوعی قند بوده که در بدن انسان هضم نشده و بدون تغییر به روده بزرگ می‌رود. در روده بزرگ این قند توسط باکتری‌ها تخمیر شده و در نتیجه گاز تولید می‌شود که می‌تواند منجر به احساس نفخ شود.

اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید نباید گل کلم مصرف کنید. ویتامین K موجود در این سبزی باعث جلوگیری از لخته خون شده و همراه با داروهای رقیق کننده خون اختلال ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف زیاد گل کلم، کاهش جذب ید در بدن است. اگر در رژیم غذایی شما به اندازه کافی ید وجود ندارد بهتر است از مصرف زیاد گل کلم و دیگر کلم‌ها بپرهیزید. / طلا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید