پهپاد گلوبال هاوک آمریکا در آسمان‌های مرز کره شمالی شامل منطقه‌ای از سئول و استان "گانگوون"، در شمال شرق کره جنوبی دیده شده است.

مشاهده پهپاد شناسایی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در بحبوحه گمانه زنی‌ها درباره اینکه کره شمالی شاید آماده رزمایش باشد، یک پهپاد شناسایی آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره رویت شده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، بر اساس اعلام پایگاه "فلایت رادار ۲۴" و سایر منابع، پهپاد گلوبال هاوک آمریکا در آسمان‌های مرز کره شمالی شامل منطقه‌ای از سئول و استان "گانگوون"، در شمال شرق کره جنوبی دیده شده است.

این پهپاد آمریکایی با فناوری بالا می‌تواند تا ۳۰۰۰ کیلومتر پرواز و اشیایی کوچکتر از ۳۰ سانتیمتر را در زمین رصد کند.

رصد این پهپاد پس از آن صورت گرفت که تعداد زیادی از سربازان کره شمالی در پیونگ یانگ تجمع کرده بودند که نشانه‌ای از احتمال آمادگی این کشور برای برگزاری یک رژه نظامی پیش از سالگرد تاسیس حزب حاکم و کشور در روز پنجشنبه و ۱۰ اکتبر است.

احتمال برگزاری این رژه نظامی درکره شمالی توجهات را به خود جلب کرده چون این کشور اخیرا در اعتراض به رزمایش‌های مشترک بین آمریکا و کره جنوبی در ماه گذشته میلادی نسبت به بروز یک بحران امنیتی جدی هشدار داده بود.

کره شمالی معمولا از چنین سالگردهایی برای برگزاری رژه های نظامی و نشان دادن تسلیحات خود استفاده می‌کند.

اکتبر گذشته میلادی، کره شمالی رژه بزرگ نظامی را برای بزرگذاشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب برگزار و از موشک جدید قاره پیمای بالستیک، موشک بالستیک که بر روی زیردریایی نصب می‌شود و همچنین دیگر تجهیزات و تسلیحات نظامی رونمایی کرد.

آخرین رژه نظامی این کشور در ژانویه ۲۰۲۱ و پس از برگزاری نشست کنگره کره شمالی برگزار شد. در این مراسم، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی نسبت به تقویت زرادخانه اتمی این کشور وعده داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید