اسیدیته بالای سرکه سیب رقیق نشده در صورت مصرف زیاد می‌تواند به مینای دندان شما آسیب برساند، سرکه علاوه بر زرد کردن دندان‌ها، حساسیت دندان شما را نیز افزایش می‌دهد.

مضرات باورنکردنی مصرف سرکه سیب ؛ از پوسیدگی دندان تا مشکلات گوارشی

به گزارش سلام نو؛ سرکه سیب از سیب‌های تخمیر شده استخراج می‌شود. این ماده غذایی در بسیاری از سس‌ها و مواد نگهدارنده غذایی محبوب موجود است. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره آسیب‌های استفاده دائمی و بیش از اندازه از سرکه سیب در رژیم غذایی روزانه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۱. باعث مشکلات گوارشی می‌شود

مصرف زیاد سرکه سیب، مشکلات گوارشی ایجاد و روند جذب غذا را در جریان خون، کُند می‌کند. مطالعات انجام شده توسط دانشگاه لوند نشان داد که سرکه سیب میزان تخلیه معده را به تاخیر می‌اندازد. اگرچه این می‌تواند در برخی موارد مفید باشد، اما در برخی افراد باعث ناراحتی گوارشی می‌شود.

افزایش مصرف سرکه سیب همچنین علائم گاستروپارزی را بدتر می‌کند، که یک بیماری شایع در افراد مبتلا به دیابت نوع یک می‌باشد.

سرکه سیب به کاهش اشتها کمک می کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که سرکه سیب احساس سیری را افزایش می‌دهد و منجر به کاهش طبیعی مصرف غذا می‌شود. اگرچه این می‌تواند برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند مفید باشد، اما سرکه همچنین می‌تواند حالت تهوع بدی را ایجاد کند.

۲. باعث هیپوکالمی می‌شود

شواهد حکایت از آن دارد که استفاده زیاد از سرکه سیب سطح پتاسیم را در بدن کاهش می‌دهد. همچنین تراکم مواد معدنی استخوان را کاهش می‌دهد که به نوبه خود باعث شکنندگی استخوان‌ها می‌شود. بنابراین، افراد مبتلا به پوکی استخوان مجبورند مصرف سرکه سیب را کاهش داده یا از آن اجتناب کنند.

یک مورد هیپوکالمی در زن ۲۸ ساله‌ای مشاهده شد که به طور مرتب ۲۵۰ میلی لیتر ACV به مدت ۶ سال مصرف کرده بود.

۳. باعث پوسیدگی دندان می‌شود

اسیدیته بالای سرکه سیب رقیق نشده در صورت مصرف زیاد می‌تواند به مینای دندان شما آسیب برساند. سرکه علاوه بر زرد کردن دندان‌ها، حساسیت دندان شما را نیز افزایش می‌دهد.

یک مطالعه بیان می‌کند که سرکه سیب پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد. در مطالعه دیگری، موردی از دختران ۱۵ ساله مشاهده شد که به دنبال مصرف روزانه سرکه سیب دچار فرسایش دندان شده بودند.

۴. باعث سوختگی گلو می‌شود

افزایش مصرف سرکه سیب باعث سوختگی گلو می‌شود. بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده بیش از حد خوراکی از سرکه سیب در نهایت می‌تواند منجر به سوزش گلو شود. اسید استیک موجود در سرکه می‌تواند علت اصلی آن باشد.

مطالعه انجام شده توسط دانشگاه آرکانزاس نشان داد که قرص سرکه سیب نیز منجر به آسیب مری می‌شود. این یک ماده سوزاننده قوی است و خوردن تصادفی سرکه منجر به ضایعات مری در کودکان می‌شود.

۵. باعث سوختگی پوست می‌شود

خاصیت اسیدی قوی سرکه سیب باعث سوختگی پوست می‌شود. استفاده مستقیم از سرکه سیب بر روی پوست می‌تواند باعث سوختگی و سوزش شود، به خصوص اگر سرکه رقیق نشده باشد.

در یک مطالعه، یک دختر ۱۴ ساله پس از استفاده از چند قطره سرکه سیب برای از بین بردن دو خال روی بینی خود دچار سوختگی شد. چندین مطالعه دیگر نیز وجود دارد که نشان می‌دهد سرکه سیب باعث سوختگی پوست می‌شود.

۶. ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد

سرکه سیب از آنجا که اسیدی است، به راحتی با برخی از داروها از جمله ملین‌ها و دیورتیک‌ها واکنش نشان می‌دهد.

سرکه سیب می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سطح انسولین و قند خون داشته باشد. مصرف آن همراه با فشار خون و داروهای دیابت باعث آسیب می‌شود. با این حال، برای دستیابی به نتایج بیشتر، مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. اگر از هر دارویی استفاده می‌کنید قبل از مصرف سرکه سیب با پزشک خود مشورت کنید.

۷. باعث پایین آمدن سطح قند خون می‌شود

استفاده زیاد از سرکه سیب سطح قند خون را کاهش می‌دهد. سرکه دارای اثر ضد قند خون است. با این حال، مصرف آن همراه با داروهای دیابت باعث می‌شود سطح قند خون شما را بسیار پایین بیاورد. در صورت عدم درمان منجر به بیهوشی و حتی کما می‌شود.

سرکه سیب برای زنان باردار/ شیرده و کسانی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند نیز توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است عوارضی ایجاد کند.

این موارد عوارض جانبی بالقوه سرکه سیب است. اکثر این موارد نیاز به تحقیقات بیشتری دارد تا به طور کامل تأیید شود. با این حال، این بدان معنا نیست که شخص باید به طور کامل از مصرف بیش از حد آن اجتناب کند./اقتصادآنلاین

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید