برخی منابع خبری نزدیک به جبهه مقاومت پنجشیر از جان باختن فهمیم دشتی، سخنگوی این جبهه و از یاران قدیمی احمد شاه مسعود، خبر می‌دهند.

فهیم دشتی، سخنگوی مقاومت پنجشیر در درگیری با طالبان به شهادت رسید؟

برخی منابع خبری نزدیک به جبهه مقاومت پنجشیر از جان باختن فهمیم دشتی، سخنگوی این جبهه و از یاران قدیمی احمد شاه مسعود، خبر می‌دهند. این خبر در حالی در توییتر کاربران افغانستانی دست به دست می‌شود برخی منابع دیگر از سلامت او خبر می‌داده و می‌گویند فهیم دشتی، مسئول مطبوعات نیروهای مقاومت پنجشیر، زخمی شده است و به زودی به میدان برمی‌گردد. برخی حتی می‌گویند که او به زودی با توییتی این مطلب را تایید می‌کند. با این همه با توجه به منابع منتشر کننده اخبار و تایید خانواده او، خبر شهادت فهیم دشتی محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

فهیم دشتی رییس اجرایی اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان است. آقای دشتی از پیشکسوتان رسانه در کشور افغانستان محسوب می‌شود. او در مدت کوتاهی، فعالیت گسترده در عرصه های رسانه‌ای انجام داده است. از سال 1371در نشریه که احمد شاه مسعود به نام "هفته نامه کابل" بنیان گذاری کرده بود، به فعالیت رسانه‌ای پرداخت و به مدت بیش از یک دهه پس از سقوط طالبان، آن نشریه را به عنوان نشریه نمونه در افغانستان، منشتر ساخت. آقای دشتی کتاب های متعددی نیز در باره افغانستان نگاشته است.

فهیم دشتی از نزدیک‌ترین یاران احمد شاه مسعود بود و هنگام ترور او توسط اعضای طالبان در محل ترور حضور داشت و زخمی شده بود. دشتی در این دوره مقاومت نیز از یاران نزدیک احمد مسعود بوده است.

در نهایت در ساعات ابتدایی بامداد دوشنبه جبهه مقاومت پنجشیر و چهره‌هایی چون احمد مسعود شهادت فهیم دشتی و جنرال عبدالودود دو فرمانده ارشد جبهه مقاومت پنجشیر و از یاران نزدیک احمد شاه مسعود را تایید کردند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید