اکثر افراد با طول عمر طولانی از مصرف میان وعده نیمه شب صرف نظر می‌کنند. این افراد بیش از حد غذا نمی‌خورند و همین امر به آن­ها در حفظ وزن سالم کمک کند.

۴ عادت شبانه افرادی که طول عمر زیادی دارند

افرادی که عمر طولانی دارند و به طور منظم تا ۱۰۰ سالگی بدون آسیب جدی روحی و جسمی زندگی می‌کنند، روزهای خود را با روش­‌های الهام بخش برای افزایش طول عمر خود به پایان می‌رسانند. محققان دریافته اند که چند عادت شبانه در افراد با طول عمر طولانی، در سلامتی و تندرستی و ارتقاء طول عمر این افراد تاثیر مثبت داشته است.

۴ عادت شبانه افرادی با طول عمر طولانی

۱. این افراد برنامه خواب ثابت و منظم دارند

خواب ثابت و منظم فقط برای نوزادان نیست. بزرگسالان نیز می‌توانند از برنامه خواب ثابت استفاده کنند. اگر می‌خواهید طول عمر خود را افزایش دهید، برنامه خواب منظمی داشته باشید و به آن پایبند باشید. هر شب یک یادآوری برای خواب تنظیم کنید تا تمرین کنید که در زمان منظم بخوابید. اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، سعی کنید از مدیتیشن یا یوگا استفاده کنید که به گفته کارشناسان می‌تواند به افزایش آرامش افراد کمک کند.

۲. تمام شب را به­طور کامل می­‌خوابند

بر اساس عادت­‌های شبانه افراد با طول عمر طولانی، علاوه بر یک برنامه خواب منظم، شما باید به اندازه کافی بخوابید و برای احیای مغز و بدن ما در حالت ایده‌آل به ۸ تا ۱۰ ساعت خواب شبانه احتیاج داریم. اگرچه هرچه سن افزایش می­یابد به خواب کم­تری احتیاج داریم، اما تلاش برای استراحت کامل در جوانی باعث افزایش طول عمر، عملکرد بهتر مغز، ایمنی قوی تر و افزایش سطح انرژی ‌می‌شود.

۳. از یک روش استرس زدایی استفاده می‌کنند

اگرچه استرس همیشه فقط مختص شب نیست اما استرس می‌تواند بر میزان و کیفیت خواب ما تأثیر بگذارد. روزانه یک تمرین برای کاهش استرس انجام دهید تا خواب بهتری داشته باشید. این استرس­زدایی چه پیاده روی باشد، چه کتاب بخوانید، چه یک فنجان چای آرامش بخش، زمانی را برای آرامش و استراحت کنار بگذارید تا استرس روز را به رختخواب نبرید.

۴. خوردن میان وعده های آخر شب را کنار می­‌گذارند

اکثر افراد با طول عمر طولانی از مصرف میان وعده نیمه شب صرف نظر می‌کنند. این افراد بیش از حد غذا نمی‌خورند و همین امر به آن­ها در حفظ وزن سالم کمک کند. آن­ها همچنین معمولا اوایل شب شام سبک می خورند و از خوردن میان وعده در اواخر شب خودداری می‌کنند. اکثر آن­ها یک میان وعده کوچک در عصر می‌خورند. این افراد معمولا تا زمانی که ۸۰ درصد احساس سیری کنند غذا می‌­خورند، نه تا زمانی که کامل سیر شوند. خوردن غذای کم­تر به ما یادآوری می کند که هنگام غذا خوردن مراقب باشیم و به بدن خود توجه کنیم.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید