رسانه ها از وقوع کودتا در گینه و بازداشت رئیس جمهور این کشور حکایت دارد.

 کودتا در گینه / رئیس جمهور بازداشت شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری مهر،برخی رسانه‌ها از وقوع کودتا در کشور گینه خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شورشیان نظامی با انتشار فیلم و عکسی اعلام کردند که موفق به اجرای کوتا و بازداشت « آلفا کُنده» رییس جمهور این کشور شده اند.

بر خلاف ادعای وزارت دفاع گینه مبنی بر دفع حمله نیروهای ویژه علیه مقر ریاست جمهوری این کشور، کودتاچیان اعلام کردند که رئیس جمهور را بازداشت و نهادهای دولتی در این کشور را منحل کرده اند.

در همین حال شاهدان عینی اعلام کردند بامداد یکشنبه تیراندازی هایی با سلاح های خودکار در مرکز «کوناکری» (‌پایتخت گینه)‌ روی داد و تعداد بسیاری از نظامی در خیابان ها دیده می شدند.

خبرگزارش اسپوتنیک در این باره اعلام کرد: کودتا از سوی نیروهای ویژه به فرماندهی سرهنگ «ممادی دومبوی» انجام شده اشت. کودتاچیان همچنین تعدادی از مقامات عالی رتبه را بازداشت کردند.

گفتنی است که اوایل وقت امروز یکشنبه، رسانه های محلی از تیراندازی در منطقه کاخ ریاست جمهوری گینه خبر دادند. فرمانده شورشیان سرهنگ «ممادی دومبوی» قبلاً در فرانسه خدمت کرده بود.

در همین راستا، سفارت روسیه از شهروندان ساکن گینه خواست به دلیل تشدید اوضاع خانه های خود را ترک نکنند.

آلفا کُنده از سال ۲۰۱۰ ریاست جمهوری گینه را بر عهده دارد. در اکتبر ۲۰۲۰، این سیاستمدار در انتخابات پیروز شد. پس از رای گیری، شورش هایی در این کشور آغاز شد و قربانیانی را به دنبال داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید