برخی تصادفات، تصادفات ثانویه است؛ یعنی تصادفی اتفاق افتاده، مخصوصا در محورهای بزرگراهی که سرعت بالاست و به دلیل اینکه طرفین تصادف ایمن‌سازی نکردند، تصادف دوم همان جا با همان وسایل نقلیه اتفاق می‌افتد.

روزانه ۱۶۰۰ تصادف در تهران رخ می‌دهد؛ هر ۵۱ ثانیه یک تصادف!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، معاون عملیات پلیس راهور پایتخت با اشاره به اینکه تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در شهر تهران است، گفت: هر ۵۱ ثانیه یک تصادف در پایتخت رخ می‌دهد.

سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بنا بر آمار تماس‌ها با پلیس ۱۱۰، هر ۵۱ ثانیه یک تصادف داریم. متاسفانه تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در شهر تهران است و روزانه حدود ۱۶۰۰ مورد تصادف داریم که هر ۵۱ ثانیه یک تصادف در شهر تهران روی می‌دهد.

سرهنگ رازقی افزود: این تصادفات با تصادفات جزئی که طرفین با یکدیگر سازش کرده و محل را ترک می‌کنند تا تصادفات خسارتی شدید و تصادفات جرحی و فوتی متفاوت است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه برخی از تصادفات موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود، گفت: اطلاع از این موارد که در تصادف رخ‌داده چه مقصر و چه غیر مقصر چه وظایفی دارند و چه کاری باید انجام دهند، بسیار مهم است. 

او ادامه داد: برخی تصادفات، تصادفات ثانویه است؛ یعنی تصادفی اتفاق افتاده، مخصوصا در محورهای بزرگراهی که سرعت بالاست و به دلیل اینکه طرفین تصادف ایمن‌سازی نکردند، تصادف دوم همان جا با همان وسایل نقلیه اتفاق می‌افتد.

رازقی بیان کرد: ایمن‌سازی بعد از وقوع تصادف حتما با مثلث شبرنگ انجام شود، با فاصله‌ای مناسب و با توجه به محلی که این تصادف روی داده است تا رانندگان عبوری از وقوع تصادف مطلع شده و برخورد بعدی صورت نگیرد؛ ایمن‌سازی طی روز در فاصله ۷۰ متری و در شب و هنگام دید کم در فاصله ۲۰۰ متری باید از علائم ایمنی و مثلث شبرنگ استفاده شود تا از تصادفات بعدی جلوگیری شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات در خودرو همین مثلث شبرنگ است که برای ایمنی هر چه بیشتر باید در خودرو وجود داشته باشد. 
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید