علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جبهه اصلاحات نباید از روندی که در کشور بوده مایوس شود. من معتقدم روند حرکتی جوامع به سمت تکامل است و ما قطعا از همه کشورهای منطقه، مستعدتر هستیم که به سمت اداره دموکراسی کشور، چرخش قدرت، خواست مردم و نظام شفاف و پاسخگو برویم.

نمی‌شود قبول کرد در یک نظام دموکراتیک حزب وجود نداشته باشد / جبهه اصلاح‌طلبان باید مصرانه پیگیر اداره کشور به صورت شفاف باشد

به گزارش سلام نو، علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با برنا در خصوص تشکیلات اصلاح طلبان عنوان کرد: پیشنهاد من این است که اصلاح طلبان به صورت جدی برای حاکمیت کارکرد حزبی در کشور و تشکیل جناح اصلاح طلبان به یک حزب فراگیر تلاش کنند و اصرار بر این که باید این دو جناح اصلی کشور به حزب تبدیل شوند و با هم رقابت کنند چرا که ابزار نظام های دموکراتیک تحزب و تشکل است و نمی شود قبول کرد که نظامی دموکراتیک باشد و در آن چرخش قدرت از طریق خواست و اراده مردم صورت بگیرد اما حزب در آنجا وجود نداشته باشد.

او افزود: لذا مهمترین کاری که جبهه اصلاحات باید انجام دهد پافشاری برای تشکیل حزب فراگیر و حاکمیت کارکرد حزبی بر اداره کشور است. در همین انتخابات ریاست جمهوری دیدیم که چون کارکرد حزبی وجود نداشت برنامه مطلوبی چندان ندیدیم و برنامه هایی هم که در قالب قول و قرار و وعده و وعید صحبت می شد هم دقیق نبودند.

نمازی ادامه داد: جبهه اصلاحات نباید از روندی که در کشور بوده مایوس شود. من معتقدم روند حرکتی جوامع به سمت تکامل است و ما قطعا از همه کشورهای منطقه، مستعدتر هستیم که به سمت اداره دموکراسی کشور، چرخش قدرت، خواست مردم و نظام شفاف و پاسخگو برویم، لذا نباید مایوس شد و باید تلاش کرد.

او تصریح کرد: خوشبختانه این خبر را شنیدیم که جبهه اصلاحات ایران تصویب کرده ۶ ماه آینده به کار خود ادامه بدهد تا در عرض این ۶ ماه تصمیمات مهمتری اتخاذ شود و قصد این است که جبهه تشکیل شود که حرکت خوبی است. حکومتها معمولا حق و حقوق شهروندی را به مردم نمی دهند و مردم باید خودشان تلاش کنند.

این سیاستمدار اصلاح طلب گفت: جبهه اصلاح طلبان که سابقه برای اصلاح امور و تلاش برای تحقق حقوق شهروندی را دارد الان هم باید مصرانه پیگیر این موضوع باشد که ما بتوانیم کشورمان را به صورت شفاف و خوب اداره کنیم و بیشتر از این دیگر فرصت ها از دست نرود و هزینه ها بیخودی بر دوش ملت تحمیل نشود. من آینده اصلاح طلبی را در کشور روشن می بینم و ناچارا هم حکومت و هم مردم باید خواهان اصلاح معایب، نواقص و مشکلات باشند. 

نمازی در ارتباط با پذیرش اصلاح طلبان از سمت مردم اظهار کرد: مردم ایران از دیگران و از حکومت و یا از جناح ها و احزاب صداقت، پاک دستی، پاسخگویی و شفافیت می خواهند. اگر جبهه اصلاحات این موارد چهارگانه را رعایت و برای مردم واقعا دلسوزی کند مردم استقبال خواهند کرد و به سمت اصلاح طلبان خواهند رفت. 

او درباره انسجام تشکیلاتی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۲ نیز خاطرنشان کرد: ان شاالله تلاش خواهند کرد که نه تنها به موضع قبل برگردند و جایگاه قبلی را داشته باشند بلکه به سمت جایگاه بهتری حرکت کنند و یک شور و هیجانی در انتخابات هویدا شود. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید