مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اخیراً توصیه کرده است افرادی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، سومین دوز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند تا پاسخ ایمنی آنها تقویت شود.

محققان: واکسن کرونا سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، هلث دی نیوز نوشت: واکسن های کووید ۱۹ باعث ایجاد آنتی بادی در بیشتر افرادی می شود که سیستم ایمنی آنها ضعیف شده است، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که پاسخ آنها ضعیف تر از افراد سالم است.

 دکتر «آلفرد کیم»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، در این باره می‌گوید: «برخی از بیماران ما در مورد واکسیناسیون مردد هستند که مایه تأسف است زیرا در مقایسه با افرادی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده نمی‌کنند، در صورت ابتلاء به ویروس کرونا در معرض خطر شدیدتری قرار دارند.»

تیم تحقیق ۱۳۳ بیمار را که به خاطر بیماری‌هایی مانند بیماری التهاب روده، آرتریت روماتوئید، لوپوس و ام اس حداقل یک داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کردند، مورد مطالعه قرار داد. آنها با ۵۳ فرد سالم مقایسه شدند.

در این مطالعه، نمونه‌های خون دو هفته قبل از دریافت اولین دوز واکسن کووید ۱۹ توسط شرکت کنندگان و ظرف سه هفته پس از دوز دوم گرفته شد.

همه بیماران همچنان داروهای تجویز شده خود را مصرف می‌کردند، به استثنای سه بیمار که داروهای آنها طی یک هفته پس از واکسیناسیون متوقف شده بود.

به گفته محققان، در همه شرکت کنندگان سالم و ۸۸.۷ درصد از شرکت کنندگان با سیستم ایمنی ضعیف آنتی بادی علیه کروناویروس تولید شد.

اما سطح آنتی بادی و تعداد سلول‌های تولید کننده آنتی بادی در میان افرادی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کردند، تنها یک سوم افراد سالم بود.

به گفته کیم: «ما دریافتیم اکثریت قریب به اتفاق افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی قادر به پاسخ آنتی بادی بعد از واکسیناسیون کووید ۱۹ هستند.»

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اخیراً توصیه کرده است افرادی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، سومین دوز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند تا پاسخ ایمنی آنها تقویت شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید