معمولاً برای شروع یک طرح تازه معماری ایده‌های ذهنی ابتدا روی کاغذ ترسیم می‌شود و بر اساس تجربه موارد مختلف روی آن اضافه می‌شود.

دانلود بلوک‌های مبلمان اتوکد استاندارد برای نقشه‌های معماری

در این راه امکان شکل‌گیری چندین طرح وجود دارد که معمولاً همه این ایده‌ها با دست‌آزاد ترسیم و ایدئال‌ترین آن‌ها به‌عنوان طرح نهایی انتخاب می‌شود.

معمولاً معماران در طرح‌های ابتدایی از ایده‌های قدیمی خود و یا ایده‌های برتر معماران بزرگ نیز الهام می‌گیرند که این مورد یک‌روال عادی در طراحی است.

بعد از اتمام طرح اولیه تمام مشخصات با نرم‌افزارهای تخصصی ازجمله نرم‌افزار اتوکد ترسیم می‌شود.

معمولاً در طرح‌های معماری انواع پلان در طبقات ، مقاطع طولی و عرضی و نما در جهات مختلف ترسیم می‌شوند.

پلان‌ها بخش اصلی نقشه‌های معماری محسوب می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، پلان محوطه یا سایت پلان ، پلان اندازه‌گذاری طبقات، پلان مبلمان و پلان سقف کاذب است.

دانلود بلوک‌های مبلمان اتوکد

بلوک‌های مبلمان اتوکد استاندارد محوطه‌سازی

کلیه نقشه‌ها در ابعاد و مقیاس مشخص ترسیم خواهند شد که معمولاً برای پلان ، مقاطع و نما از مقیاس 1/100 استفاده می‌شود.

نکته‌ای که در نقشه‌های معماری حرفه‌ای به چشم می‌خورد وجود ریزه‌کاری‌های خاص است.

یک از این موارد که در پلان‌های مبلمان به چشم می‌خورد انواع بلوک‌های مبلمان اتوکد است که در ابعاد مشخص در فضاهای متفاوت قرار می‌گیرد.

بلوک یا بلاک‌ها در اتوکد به یک یا چند جزء از نقشه گفته می‌شود (مانند انواع خطوط یا اشکال مختلف) که در قالب یک مجموعه مجزا با عنوان مشخص در کنار هم قرار می‌گیرند.

این امکان نیز وجود دارد که چند بلاک کوچک در کنار هم یک بلاک بزرگ را ایجاد کنند.

دانلود بلوک‌های مبلمان اتوکد

بلوک‌های مبلمان اتوکد استاندارد در و پنجره اتوکد

جابجایی بلاک‌ها (متشکل از اجزاء بزرگ و کوچک ) در یک فایل اتوکد راحت‌تر از جابجایی تک‌تک اعضاء است همچنین با ویرایش یک عضو در یک بلاک ، کلیه بلاک‌های مشابه آن در فایل اصلاح می‌شوند که این گزینه از موارد اصلی استفاده از بلاک‌ها در اتوکد است.

مبلمان اتوکد مجموعه‌ای از اشیاء کاربردی در فضا هستند که بر اساس ابعاد دقیق آن‌ها در اتوکد ترسیم می‌شوند و اغلب به‌صورت بلاک شده در نقاط مختلف نقشه مورداستفاده قرار می‌گیرند.

دانلود بلوک‌های مبلمان اتوکد

پلان مبلمان با در اختیار داشتن انواع فضاها مانند آشپزخانه ، پذیرایی ؛ نشیمن ، سرویس بهداشتی و فضاهای دیگر ، اصلی‌ترین جایگاه استفاده این اشیاء است اما انواع این اشیاء در نقشه‌های محوطه‌سازی ، مجموعه‌های آموزشی و ورزشی نیز برای درک بهتر کاربری فضا و چیدمان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کاربران نرم‌افزار اتوکد به‌ندرت اقدام به ترسیم مجدد بلوک‌های مبلمان می‌کنند مگر موارد خاص و محدود که در فایلهای مشابه موجود نباشد.

مجموعه آرچیکان با انتشار مجموعه متنوع از بلوک‌های مبلمان معماری در دسته‌های مختلف شمارا از دانلود مجموعه‌های مشابه بی‌نیاز می‌کند.

دانلود بلوک‌های مبلمان اتوکد

همواره بلوک‌های مبلمان بر اساس کاربری‌های جدید معماری به این مجموعه اضافه می‌شود که این مورد آرچیکان را از سایر سایت های معماری متمایز می کند.

بلوک‌های مبلمان موجود در آرچیکان با ابعاد استاندارد ترسیم و قبل از انتشار ازنظر وجود لایه‌های مخرب و غیرکاربردی بررسی کامل می‌شود.

به‌عنوان‌ مثال از مواردی که تا کنون در آرچیکان منتشر شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مبلمان محوطه‌سازی اتوکد

مبلمان در و پنجره اتوکد

مبلمان اداری اتوکد

مبلمان آمفی‌تئاتر اتوکد

بلوک مبلمان آشپزخانه اتوکد

انواع بلاک فیگور انسانی اتوکد

مجموعه کامل اتوکد مبلمان اتاق پذیرایی و نشیمن

آبجکت نرده و درب حیاط

بلوک انسان در حال کار برای اتوکد [ افراد مشغول به کار در کارگاه ساختمانی ]

علاوه بر این موارد ، انواع چیدمان های متنوع پلان مبلمان در کاربری های مسکونی ، اداری ، آموزشی و فضاهای متفاوت نیز در آرچیکان در دسترس شماست .

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید