احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فکر می‌کنم وقت آن رسیده که جریان اصلاحات دنبال بازنگری جدی باشد و بتواند بازنگری‌های درون شبکه را بدون تعارف داشته باشد.

اجازه دغدغه جریانی و بازسازی تشکیلاتی به اصلاح‌طلبان داده نشد / جریان اصلاحات تکلیف خود را در بررسی مسائل روشن معلوم کند

به گزارش سلام نو، احمد حکیمی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در پاسخ به این سوال که ‌اصلاح‌طلبان از نظر تشکیلاتی چه خواهند کرد و اینکه آیا می توانند بار دیگر مردم را قانع کنند، اظهار کرد: از این فرصت ها زیاد پیش آمد و قدر آن را ندانستیم و یا ندانستند. تا انتخابات مجلس حدود دو سال وقت هست و فرصت خیلی خوبی است اما اصلاح طلبان متاسفانه در سال ۹۶ یکبار دیگر هم این فرصت را از دست داده اند.

او افزود: اصلاح طلبان اول باید به خودشان برگردند و ببینند که مشکلات درون جریانی چیست؟ اصلاح طلبان یک جریان واقعی در جامعه ایران هستند و پیشه و پیشینه دارند اما متاسفانه اجازه دغدغه جریانی و بازسازی تشکیلاتی به این جریان داده نشد و تنوع سازی به تعویق افتاد و جریان اصلاحات دچار فرسایش تشکیلاتی و درون جریانی شد.

حکیمی پور ادامه داد: من فکر می کنم وقت آن رسیده که جریان اصلاحات دنبال بازنگری جدی باشد و بتواند بازنگری های درون شبکه را بدون تعارف داشته باشد. این کار باید صورت بگیرد و مشکلات اساسی این جریان اگر گفتمان یا ساختار جریان است مورد بحث قرار بگیرد و همچنین درمورد برخی از تاکتیک ها و رفتارها که جریان را دچار شکاف کرده، باید درباره آنها بحث بشود تا نتیجه بدهد.

او تصریح کرد: البته این بحث قبل از انتخابات ریاست جمهوری شروع شد ولی از نظر من ناقص بود و وقت آن رسیده که جریان اصلاحات تکلیف خود را در بررسی مسائل روشن و شفاف معلوم کند. حتما لازم نیست همه در جریان اصلاحات یک جور فکر کنند ممکن است در داخل این جریان از نظر تاکتیک های اجرایی نظریه‌های مختلفی باشد. در این صورت مسئله ای نیست اما بخواهیم روی این شکاف ها سرپوش بگذاریم جریان دچار همین ضعف تحلیلی می شود که الان شاهد آن هستیم.

او با اشاره به امکان انسجام تشکیلاتی اظهار کرد: اگر اصلاح طلبان به برطرف کردن ضعف ها برگردند و مسئولان نقد دورن تشکیلاتی را جدی بگیرند امکان پذیر است. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید