حقایق شگفت انگیز زیادی درباره لنز چشمی وجود دارد که تا به حال حتی به گوش‌تان هم نخورده است، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد لنز چشمی پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید.

حقایقی جالب و عجیب درباره لنز چشمی که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

لنز چشمی توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای درمان عیوب انکساری چشم و یا زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاری که این قطعه کوچک پلاستیکی انجام می‌دهد برای بسیاری از افراد در حد معجزه است و زندگی آن‌ها را به کلی دگرگون می‌کند. اگر دوست دارید در مورد لنزهای چشمی بیشتر بدانید،با ما همراه شوید.

حقایق جالب در مورد لنز چشمی

۱. اولین لنز تماسی توسط لئوناردو داوینچی در سال ۱۵۰۸ طراحی شد! البته، ایده او برای پوشاندن چشم با یک نیمکره شیشه‌ای پر از آب کاملاً غیر عملی بود. در سال ۱۶۳۶، رنه دکارت، فیلسوف فرانسوی با طرح دوباره این ایده، یک تیوب شیشه‌ای را برای قرار دادن مستقیم روی قرنیه پیشنهاد کرد. اما از آنجا که چنین چیزی مانع از چشمک زدن می‌شد، هرگز به مرحله تولید نرسید! در نهایت، تولید اولین لنز تماسی (ساخته شده از شیشه دمیده) که توسط آدولف فیک، چشم پزشک آلمانی ساخته شد، در سال ۱۸۸۸ اتفاق افتاد.

۲. اولین لنز تماسی قرنیه‌ای که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، در سال ۱۹۴۹ تولید شد.

۳. حدود ۱۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان از لنزهای چشمی استفاده می‌کنند و لنزهای نرم طرفداران بیشتری دارند.

۴- دو سوم استفاده کنندگان لنزهای چشمی زن هستند و میانگین سنی افراد دارای لنز در سراسر دنیا ۳۱ سال است.

۵- بنا به آمارهای ارائه شده از سوی کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، ۴۰ تا ۹۰ درصد از تمام افرادی که لنز چشمی دارند، از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط بینایی‌سنج خود پیروی نمی‌کنند!

۶. لنزهای چشمی ایمنی بسیار بالایی دارند و از هر ۵۰۰ نفر تنها ۱ نفر به عفونت جدی چشم مبتلا می‌شود!

۷. لنزهای چشمی به هیچ وجه نمی‌توانند به پشت کره چشم رفته و در آنجا گیر کنند. در واقع، ساختار چشم انسان چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

۸- اعتماد به نفس افرادی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند، بیشتر از کسانی است که برای اصلاح بینایی از عینک استفاده می‌کنند. این موضوع به خصوص در مورد نوجوانان مصداق بیشتری دارد.

۹. لنزهای تماسی انواع مختلفی دارند؛ از لنزهای روزانه گرفته تا لنزهای سخت، لنزهای نرم و لنزهای رنگی.

۱۰. لنزهای چشمی جدید به شکلی طراحی می‌شوند که به هیچ وجه امکان افتادن آن‌ها از چشم و گم شدن‌شان وجود ندارد. افتادن لنز از چشم یکی از دلایلی بود که در ایام گذشته باعث می‌شد مردم کمتر به سراغ آن بروند، اما این روزها با مدرن شدن طراحی لنزها، حتی افراد پرتحرک و ورزشکارها هم می‌توانند از این وسیله به راحتی و با اطمینان خاطر استفاده کنند. / دیجی رو

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید