گروه طالبان مدعی شدند که چهارمین شهرستان استان پنجشیر را تصرف کرده و پیشروی به سوی شهرستانهای دیگر این استان ادامه دارد.

طالبان: چهار شهرستان پنجشیر را تصرف کردیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری «باختر» افغانستان نوشت که پس از شهرستان «شتل» و «پریان» امروز شهرستان های «عنابه» و «خنج» را تصرف کردند.

افراد این گروه مدعی شده اند که نیروهای طالبان اکنون به مقر فرمانداری آبشار نزدیک شده‌ اند و به زودی آنرا نیز تصرف خواهند کرد.

ویدئویی در شبکه هایی مجازی منتشر شده که افراد طالبان حاضر در مقر فرمانداری شتل می گویند که تجهیزات و تانک‎های زیادی در این شهرستان بدست افراد این گروه افتاده است.

«فهیم دشتی» یکی از سخنگویان جبهه ملی مقاومت در پنجشیر اما ساعت ۱۷ به وقت محلی در توئیتی نوشت که نیروهای مقاومت کوه را در منطقه « دشت ریوت» منفجر کرده و هزاران نفر از افراد طالبان در این منطقه در محاصره قرار دارند.

وی افزوده است که تمام تجهیزات جنگی طالبان در این منطقه و منطقه خاواک جا مانده و درگیری شدیدی ادامه دارد و تلفات سنگین به طالبان وارد شده است.

فهیم دشتی پیشروی طالبان در پنجشیر را رد کرده و گفته است که طالبان با تمام تلاش خود نتوانستند در پنجشیر پیشروی کنند و ژنرال فیض حمید رئیس دستگاه اطلاعات نظامی پاکستان به همین دلیل به کابل آمده است تا در ضمن حل اختلاف بین شبکه حقانی و شورای کویته تاکتیک های جدید جنگی را برای تصرف پنجشیر به طالبان ارائه کنند.

از طرف دیگر افراد گروه طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی به جنگ و تبلیغات روانی نیز روی آورده اند و از پیشروی و تلفات سنگین نیروهای مقابل خود سخن می گویند.

آنچه می تواند حدس زد این است که با توجه نشر ویدئوهایی از برخی شهرستان های پنجشیر مواضع نیروهای جبهه مقاومت و طالبان دست به دست شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید