در اتفاقی نادر و عجیب در کشور سریلانکا فیل‌های نر دوقلو از یک فیل ۲۵ ساله متولد شدند.

ویدیو جالب از تولد فیل‌های دوقلو در سریلانکا

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات حیات وحش سریلانکا از تولد فیل‌های دوقلو نادر در این کشور خبر دادند. این فیل‌های دوقلو که هر دو نر بودند از فیل ۲۵ ساله‌ای با نام «سورانگی» متولد شدند. بنا به گفته «جایانتاها جایِواردنه» کارشناس فیل بومی از سال ۱۹۴۱ این نخستین مورد تولد فیل‌های دوقلو در این کشور به شمار می‌رود. جایِواردنه، که رئیس پرورشگاه فیل پیناوا است در این باره گفت: "هر دو بچه فیل به همراه مادرشان در سلامت کامل به سر می‌برند. اگرچه فیل‌های به دنیا آمده بسیار کوچک هستند، اما کامل سالم اند."

بنا به گفته جایِواردنه، سورانگی در سال ۲۰۰۹ یک بچه فیل نر به دنیا آورده بود و این زایمان دومین زایمان این حیوان محسوب می‌شود. در این پرورشگاه که در سال ۱۹۷۵ راه اندازی شده ۸۱ فیل آسیب دیده (یتیم) نگهداری می‌شوند. این مجموعه که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند اکنون به دلیل شرایط کرونا تعطیل شده است.

بسیاری از ثروتمندان سریلانکایی از جمله راهبان بودایی برای به نمایش گذاشتن ثروت خود فیل را به عنوان حیوان خانگی خودشان نگهداری می‌کنند، با این حال گزارش‌های بسیاری از بدرفتاری با این حیوان وجود دارد. دولت این کشور قوانین سختگیرانه‌ای را برای محافظت از حیواناتی که از نظر اکثر بودایی‌ها مقدس شمرده می‌شود وضع کرده است.

افرادی که قانون جدید را نقض می‌کنند فیل آن‌ها تحت مراقبت دولتی قرار می‌گیرد و ممکن است به سه سال زندان محکوم شوند. شکار فیل‌های وحشی در این کشور یک جرم محسوب می‌شود که حتی مجازات اعدام دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دستان IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    بهترین کار رو میکنند.زمینی که ماداریم روش زندگی میکنیم متعلق به حیوانات هست نه انسانها‌.درستش همینه ک برای کشتن حیوانات بیچاره که انسانها با پررویی تمام نسل گونه‌های بینظیری ازاونارو هم کامل ازبین بردن مجازات اعدام باید گذاشت.مثلا شامپانزه,گوریل و اورانگوتان بترتیب نزدیکترین گونه ژنتیکی به خود ما هستن.آنقدر نزدیک ک ۹۸/۸٪DNAشامپانزه بامن وشما یکی هستش وگوریل کمی کمتر.واقعا درسته که گوریل رو بکشند فقط برای اینک دستش رو از مچ ببرن که بعنوان زیرسیگاری استفاده بشه؟فیل رو میکشن برای عاجش،ببرو میکشتن(درچین)که از کجای بدنش دارو درست کنن که بعدافهمیدن اون دارو کوچکترین اثردرمانی هم نداشته.کاش همه دنیا مثل مردم عزیز وبینظیر گجرات درهند فکر میکردن،گجرات تنها جایی هست ک شیر ایرانی هنوز تو حیات وحش داره زندگی میکنه درحالی ک شاید صدسال باشه تو خود ایران شیر ایرانی نیست.جالب این ک تو ایران چیزی به اسم سازمان حیات وحش نداریم.چندنفر آدم دلسوز داریم که با دستهای بسته زیر نظر محیط زیست دراین رابطه کارمیکنند.عذرمیخوام که انقدزیادشد.۱ذره از دریای دردهای تو دلم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید