تعمیر آبگرمکن و نصب آن به دلیل اهمیت استفاده از آن در خانه‌های امروزی به یکی از پرطرفدارترین خدمات تبدیل شده است. فرقی ندارد که فصل زمستان باشد یا تابستان، در هر دو حالت دوشی با آب گرم می‌تواند حال و هوای شما را عوض کند. از این رو نصب آبگرمکن اولین قدم پس از ساخت ساختمان و مستقر شدن در آن است.

نکات مهم در انتخاب، نصب و تعمیر انواع آبگرمکن

 بیشتر کسانی که از آبگرمکن استفاده می‌کنند، تجربه سرد شدن آب به هنگام استحمام را دارند؛ چیزی که برای رفع آن باید ابتدا عیب یابی آبگرمکن انجام شود. پس اولین قدم در تعمیر ابگرمکن، پیدا کردن عیب و دلیل مشکل است. در قدم بعدی باید قطعه خراب شده، تعمیر یا تعویض شود، پس در کنار مهارت تعمیر، دسترسی به قطعات هم در تعمیرات انواع آبگرمکن مهم است.

یک خبر خوب این که بازار آنلاین «خدمت از ما» با هدف ساده‌تر کردن دسترسی شما به مجرب‌ترین تعمیرکاران آبگرمکن در بیش از 47 شهر ایران فعال است. تنها کافیست درخواست نصب، سرویس و یا تعمیر آبگرمکن را ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان نزدیکترین متخصص را پیدا کنید و از هزینه انجام کار قبل از نهایی کردن سفارش مطلع شوید.

انواع آبگرمکن

آبگرمکن‌ها براساس اندازه، مل نصب و نوع انرژی مصرفی، در انواع متفاوتی در بازار موجود می‌باشد که شما می‌توانید با توجه به شرایط و نیاز خود مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هر مدل معایب و مزایای خاص خودش را دارد. بهترین کار اینست که قبل از خرید با یک نصاب آبگرمکن مشورت کنید.

آبگرمکن مخزنی

همانطور که از نامشان پیداست، این آبگرمکن‌ها دارای مخزنی برای ذخیره آب می‌باشند. در طی سال‌ها به عنوان یکی از رایج‌ترین انواع آبگرمکن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از مزایای استفاده از آبگرمکن مخزنی می‌توان به هزینه پایین سرویس و نگهداری آن اشاره کرد.

آبگرمکن دیواری گازی

آبگرمکن‌های دیواری گازی رایج‌ترین نوع آبگرمکن هستند. چرا که جمع و جور بودن آن این امکان را می‌دهد که در خانه‌های کوچک و محل کار با مصرف کم آب گرم، به راحتی نصب شوند. یکی از برندهای معروف آبگرمکن دیواری در ایران، بوتان است که از نظر کیفیت در کلاس جهانی قرار دارد. رایج‌ترین مدل این آبگرمکن‌ها می‌توان به نصب آبگرمکن دیواری بوتان مدل b3115 اشاره کرد.

 بروز هر گونه نقص در عملکرد این مدل آبگرمکن‌ها، بایستی توسط متخصص تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان شناسایی و رفع شود تا سایر بخش‌های دستگاه آسیب نبیند.

اهمیت سرویس آبگرمکن

آبگرمکن برقی

آبگرمکن برقی یکی از ساده ترین و راحت‌ترین انواع آبگرمکن در نصب و استفاده است. چرا که تنها با استفاده از برق به جای سوخت می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی، آب ورودی را گرم کند. آبگرمکن‌های برقی در دو مدل مخزن دار و بدون مخزن تولید می‌شوند.

اما استفاده از آبگرمکن برقی با توجه به مصرف بالای برق، به صرفه نیست و تنها مناسب فضای کوچک با مصرف کم آب گرم است.

آبگرمکن خورشیدی

آبگرمکن‌های خورشیدی به عنوان یکی از بهترین آبگرمکن‌ها در مصرف انرژی شناخته می‌شوند. چرا که انرژی خود را تنها با استفاده از نور خورشید به دست می‌آورند. صفحه صافی که برای جذب نور خورشید بر روی سقف خانه‌ها قرار داده می‌شود، با جذب نور خورشید لازم، گرمایی را که آب برای گرم شدن به آن احتیاج دارد به سادگی فراهم می‌سازد.

 با توجه به هزینه بسیار پایین این مدل آبگرمکن‌ها در مصرف انرژی، لازم است توجه داشته باشید که هزینه نصب آبگرمکن و لوله‌کشی آن به نسبت سایر انواع آبگرمکن‌ها بسیار زیاد می‌باشد. از این رو بسیاری از افراد است خرید و نصب آن صرف نظر می‌کنند.

معرفی انواع آبگرمکن


 

تعمیر آبگرمکن شمعک دار ساده تر است یا بدون شمعک؟

گفتیم که آبگرمکن‌های دیواری گازی، محبوب‌ترین نوع آبگرمکن هستند. دلیل این محبوبیت، علاوه بر نیاز به فضای کم برای نصب، کارایی قابل قبول و در دسترس بودن متخصصین ماهر در نصب و تعمیر آنهاست.

آبگرمکن‌های گازی دیواری، در دو نوع آیونایز و شمعک دار تولید می‌شوند. آبگرمکن شمعک دار قدیمی‌تر است و همانطور که از نامش مشخص است، دارای شمعک همیشه روشن است. از معایب و مشکلات آن می‌توان به مصرف زیاد گاز در طولانی مدت، رسوب گرفتن و مشکلات شمعک اشاره کرد.

در مدل آیونایز، شمعک دائم وجود ندارد و شعله مشعل توسط یک جرقه زن روشن می‌شود. نبودن شمعک، به طرز شگفت آوری مصرف گاز را کاهش می دهد، همچنین میزان رسوب گیری مبدل و نیاز به اسیدشویی آبگرمکن بسیار کمتر از آبگرمکن شمعک دار است. بیشترین مشکل این نوع آبگرمکن‌ها، خرابی جرقه زن و الکترود است.

حل برخی مشکلات آبگرمکن دیواری شمعک دار

زمانی که با مشکلی در شمعک آبگرمکن روبرو می‌شوید، قطعاتی مانند ترموکوپل، شیر پروانه‌ای، صافی و نازل که در روشن شدن شمعک و یا خاموش شدن آن نقش مهمی ایفا می‌کنند را باید بررسی کنید. در صورت بسته بودن شیر پروانه‌ای یا مجرای نازل مشکل روشن نشدن شمعک رخ می‌دهد.

 فراموش نکنید که  گاهی تنها  تعمیرکار آبگرمکن لازم است به تمیز کردن صافی و مجرای نازل  شما بپردازد. از این رو سرویس دوره ای آبگرمکن جهت عملکرد مناسب دستگاه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

حل برخی مشکلات آبگرمکن دیواری بدون شمعک

از جمله مشکلات این مدل آبگرمکن‌ها میتوان به روشن نشدن آبگرمکن، جرقه نزدن جرقه زن و یا خاموش شدن مشعل پس از قطع جرقه اشاره کرد. برای رفع این مشکلات بایستی قطعات متعددی از جمله شیر برقی، الکترود سنسور، کلید حرارتی و برد آبگرمکن را بررسی کرد.

 چه اقداماتی انجام دهیم که آبگرمکن دیواری کمتر خراب شود؟

 اولین توصیه ما به شما سرویس دوره آبگرمکن می‌باشد؛ چرا که شما می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی از تمامی عیوب آبگرمکن خود باخبر شوید و قبل از آسیب رسیدن به سایر قطعات به سادگی به تعمیر آن‌ها بپردازید.

در سرویس دوره‌ای آبگرمکن، سرویسکار وضعیت تمام قطعات را بررسی می‌کند و تمییز کردن مشعل، تنظیم شعله و رسوب گیری مبدل را در صورت نیاز انجام می‌دهد. اگر سختی آب منطقه شما زیاد باشد، نصب فیلتر رسوب گیر هم از جمله اقدامات پیشگیرانه سرویسکار خواهد بود.

مورد بعدی انتخاب تعمیرکار مجرب جهت تعمیر آبگرمکن در منزل می‌باشد؛ مهارت در عیب یابی آبگرمکنی که عملکرد درستی ندارد، تنها در کاهش هزینه‌ها مهم نیست بلکه تعمیرکار ماهر کار تعمیر قطعات را به نحوی انجام می‌دهد که سایر بخش‌ها آسیب نبیند و نیاز به تعمیر مجدد پیدا نکند.

تعمیر و نصب آبگرمکن برقی بوتان

همانطور که در مطالب بالا نیز گفته شد، انتخاب و نصب اصولی آبگرمکن و همین طور تعمیر آبگرمکن نیازمند دقت بالایی می‌باشد. از این رو لازم است برای انجام آن‌ها از فردی مجرب و آموزش دیده کمک بگیرید. فراموش نکنید که  انجام سرویس دوره‌ای آبگرمکن می‌تواند اهمیت بالایی در افزایش بازده دستگاه و طول عمر آن داشته باشد.

شما می توانید جهت اطلاع از هزینه تعمیر آبگرمکن درخواست خود را در بازار آنلاین «خدمت از ما» ثبت کنید تا از پنج نفر از مجرب‌ترین تعمیرکاران شهر خود قیمت بگیرید و با توجه به نظرات مشتریان سابق و سوابق کاری متخصصین، بهترین را جهت تعمیر آبگرمکن در منزل انتخاب کنید.

یکی از پرطرفدارترین بخش‌های وب سایت «خدمت از ما»، مجله است. هر نکته یا فوت وفنی که در خانه به کارتان بیاید مثل نحوه تعمیر ترموکوپل بخاری و عیب یابی آبگرمکن یا نکات کاربردی در آشپزی و شیرینی پزی را می‌توانید در مجله خدمت از ما پیدا کنید. بسیاری از مشکلات شما در خانه با آموزش‌های ساده موجود در «مجله خدمت از ما» رفع می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید