۸ گیاهی که با نگهداری آن‌ها می‌توانید خانه خود را با هزینه بسیار کم خوشبو و معطر کنید و همچنین این گیاهان باعث بهبود سلامت شما نیز خواهد شد.

خوشبو کردن خانه با استفاده از این گیاهان

به گزارش سلام‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نگهداری گیاه در خانه علاوه بر اینکه روحیه شما را افزایش می‌دهند، می‌توانند باعث بهبود سلامت شما شده و حتی خانه‌تان را مانند بهشت خوشبو کنند.

۱. گاردنیا: گیاه گاردنیا به عنوان یکی از معطرترین گیاهان در دنیای باغبانی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید خانه‌تان همیشه بوی خوبی بدهد از این گیاه در خانه استفاده کنید.

۲. شمعدانی: انواع مختلف شمعدانی رایحه‌های مختلفی از جمله سیب و توت فرنگی می‌دهند. در کنار ظاهر زیبایشان شمعدانی‌ها می‌توانند خانه شما را واقعا به بهشت تبدیل کنند.

۳. پلومریا: این گیاه گرمسیری رایحه فوق العاده‌ای داشته و از ان برای رایحه بخشی به عطر، شمع و لوسیون استفاده می‌شود. همچنین از این گیاه برای تهیه اسنشال اویل نیز استفاده می‌شود.

۴. ارکیده: ارکیده‌ها رنگ‌های مختلفی داشته بسیار زیبا هستند. آن‌ها همچنین رایحه‌های خوبی نیز از خود متساعد می‌کنند که ترکیبی از بوی وانیل و مرکبات است.

۵. یاسمن: وقتی در حال حرف زدن از گل‌های خوشبو هستیم نمی‌توانیم یاسمن را فراموش کنیم. بوی شیرین و دلربای این گل بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و می‌تواند هرکسی را عاشق خود کند.

۶. لاوندر: لاوندر یا همان اسطوخودوس یکی دیگر از گیاهانی است که بوی خوب بر کسی پوشیده نیست. از این گیاه در رایحه درمانی استفاده شده و بوی آن می‌تواند استرس هرکسی را از بین ببرد.

۷. سوسن (لیلیوم): این گیاه بسیار زیبا رایحه گل و لیموترش را مساعد کرده و در کنار زیبایی فوق العاده که دارد می‌تواند احساس زندگی در بهشت را به شما بدهد.

۸. نعنا: نعنا یکی از گیاهانی است که همه افراد رایحه آن را دوست دارد. بوی نعنا باعث ایجاد شادابی شده و پرورش آن نیز آسان است. به عنوان یک مزیت دیگر شما می‌توانید ان را به وعده‌های غذایی خود نیز اضافه کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید