در حالی که انتظار می‌رود روند واکسیناسیون در روزهای پایانی که وقت آزاد مردم بیشتر است، سرعت بگیرد اما مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اغلب استان ها تعطیل می شوند.

علت تعطیلی آخر هفته های مراکز واکسیناسیون چیست؟ کمبود واکسن یا نیرو؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در دو روز آخر هفته، چند وقتی هست که با گلایه و اعتراض مردم همراه بوده و هیچ وقت هم مشخص نمی‌شود که واقعاً علت تعطیلی این مراکز چیست.

در حالی که انتظار می‌رود روند واکسیناسیون در روزهای پایانی که وقت آزاد مردم بیشتر است، سرعت بگیرد، اما متأسفانه عکس این موضوع اتفاق می‌افتد و شاهد تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اغلب استان‌ها هستیم. این وضعیت حتی در تهران هم مشاهده می‌شود. در عین حال، در استان اصفهان و دیگر استان‌ها نیز چنین وضعیتی را شاهد هستیم.

کمال حیدری رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: به دلیل نبود واکسن در استان اصفهان تعطیلی مراکز واکسیناسیون تمدید شد.

وی در خصوص شروع فعالیت مجدد مراکز واکسیناسیون در اصفهان، خاطرنشان کرد: از روز شنبه ۱۳ شهریور تنها برای افرادی که پیامک ارسال می‌شود، به مراکز مشخص شده در پیامک مراجعه کنند، افراد برای تزریق دوز اول و دوم به مراکز واکسیناسیون دعوت می‌شوند.

یکی دیگر از مشکلات مراکز تجمیعی واکسیناسیون، نوع واکسنی است که هموطنان تقاضا دارند به آنها تزریق شود، در حالی که این حق انتخاب در برخی مراکز واکسیناسیون امکان پذیر است و همین مسئله باعث شده که هموطنان متوقع شوند نوع واکسن را خودشان انتخاب کنند. به طوری که برخی افراد هنگام مراجعه متقاضی واکسن آسترازنکا یا سینوفارم هستند. البته برخی هم اسپوتنیک و برکت می‌خواهند که با توجه به تعداد واکسن‌های وارداتی و داخلی، سهم سینوفارم فعلاً بیشتر است.

طبق گزارش وزارت بهداشت، تا روز گذشته ۱۹ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۸۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۱۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

بر همین اساس، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۸۹۳ دوز رسید.

هر چند گفته می‌شود علت تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در روزهای آخر هفته به علت نبود واکسن است، اما کمبود نیروی انسانی و واکسیناتور نیز از مشکلات این مراکز است. زیرا، توان نیروها که از اول هفته با توان کامل خدمت می‌کنند، با رسیدن به روزهای پایانی هفته تحلیل می‌رود و در نتیجه مجبور به تعطیلی مراکز می‌شوند.

به نظر می‌رسد که افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و اضافه شدن نیروهای بیشتری برای خدمت به شهروندان، می‌تواند از تحلیل توان نیروها در پایان هفته جلوگیری کند.

حالا با ورود دو محموله واکسن در دو روز آخر هفته که بیش از ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار دوز واکسن است، باید از روز شنبه شاهد بازگشایی مراکز تعطیل شده و سرعت گرفتن واکسیناسیون باشیم.

با رسیدن به قله پیک پنجم کرونا در اغلب استان‌ها، باید شرایطی رقم بخورد که مانع از بروز پیک ششم شود. زیرا، در این صورت، باید دوباره شاهد روزهای تلخ کرونایی باشیم. بنابراین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با سرعت گرفتن واکسیناسیون، می‌تواند ما را به ایمنی جمعی در کشور نزدیک کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید